رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درآئین رونمایی از برچسب سرویس مدارس پایتخت گفت:خودروهای فاقد برچسب سرویس مدارس درصورت جابجایی دانش آموزان 400 هزار ریال جریمه می شوند.
کد خبر: ۲۹۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸ 04 September 2016
 سردار سید تیمور حسینی روز شنبه در آئین رونمایی از برچسب سرویس مدارس پایتخت در سالن اجتماعات ستاد مرکزی پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید براهمیت برقراری نظم در سرویس های مدارس گفت: از اقدامات مهم در حوزه شهری برقراری نظم وانتظام و افزایش کیفیت کار در ارائه خدمات به دانش آموزان مدارس است.
سردارحسینی افزود: طی سه سال گذشته شاهد حادثه دلخراشی در سرویس خودروهای مدارس در سطح تهران نبودیم و این به این مفهوم نیست که در اجرای دستورالعمل های موجود به کمال رسیده ایم.
وی با اشاره به اینکه برای حفظ سلامتی دانش آموزان که سرمایه ارزشمند خانواده ها هست، تصریح کرد: باید درمسیر سالم سازی اجتماع به ترافیک امنیتی اهمیت دوچندانی قائل شویم.

* حضور یک میلیون و 100 هزار دانش آموز، مهرماه امسال در مدارس پایتخت 
در ادامه این آئین علیرضا کمره ایی مدیرکل آموزش و پرورش شهرتهران با اشاره به اینکه گشایش مدارس در مهرماه به عنوان یک رخداد مهم ملی است، گفت: در روز نخست این ماه، افزون بر یک میلیون و 100 هزار دانش آموز به همراه والدین خود با حضور در مدارس حال و هوای خاصی را به شهر می دهند.
وی افزود: درچنین شرایطی این اداره کل کارگروهی با موضوع جابجایی دانش آموزان از تیرماه امسال تشکیل داده است.
کمره ایی ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده حدود یکهزار و 700 مدیر این اداره کل با همکاری پلیس راهور، شرکت واحد اتوبوسرانی و سازمان تاکسیرانی برای سازماندهی و ارائه خدمات به دانش آموزان فعالیت فراگیری را انجام داده اند.

*یک پنجم شهروندان تهرانی دانش آموز یا دانشجو هستند
مازیارحسینی رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران درادامه این آئین گفت: با احتساب جمعیت 8.5 میلیون نفری ساکن درشهر تهران و تعداد دانش آموزان و دانشجویان، از هر پنج نفر، یک نفر دانشجو و یا دانش آموز است که نشاندهنده ارتباط و دغدغه خانواده های تهرانی به موضوع رفت و آمد این قشر از جامعه است.
وی با اشاره به اینکه علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد افزود: امروز رونمایی از برچسب سرویس مدارس درواقع نمادی برای توجه خانواده ها به فرهنگ استفاده صحیح از سرویس مدارس، یعنی بدانند که امنیت در جابجایی فرزندان حاکم است.
رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اظهارکرد: در سرویس مدارس سه اصل مورد توجه است وسیله نقلیه که باید مشخص ممتاز، مطمئن و ایمن باشد، راننده که باید سالم(بدون اعتیاد) و دارای صلاحیت اخلاقی باشد و خود مردم که هنگام حرکت در خیابان ها در مواجه با سرویس مدارس با رعایت نکات ایمنی در رفتار ترافیکی اولویت تردد را به این خودروها بدهند.

*توزیع 18 هزار برچسب سرویس مدارس درسال جاری
میثم مظفر رئیس سازمان تاکسیرانی نیزدرزمینه اجرایی بودن سرویس مدارس گفت: در سال گذشته 15 هزار برچسب سرویس مدارس توزیع شد که امسال با افزایش 20 درصدی به تعداد 18 هزار برچسب می رسد.
وی افزود: درهریک از مناطق 22 گانه شهرتهران کمیته های سه گانه پلیس راهور، آموزش وپرورش و تاکسیرانی با عنوان قرارگاه های ستادی، سرویس مدارسی را تشکیل داده اند.
مظفر اظهارکرد: هدف از ساماندهی سرویس مدارس دراین طرح اعطای برچسب سرویس به خودرو و راننده ای که صلاحیت لازم را دارا باشند.
این مقام مسئول گفت: خودروهایی که بدون این برچسب اقدام به جابجایی دانش آموزان کنند توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.
وی افزود: دراین ارتباط مدرسه ، راننده و خودرو تاکسی توسط مراجع ذیصلاح شامل آموزش و پرورش ، پلیس راهور و سازمان تاکسیرانی رسیدگی و جریمه می شوند.
مظفر در مورد شرایط صلاحیت راننده سرویس مدارس گفت: به غیر از زنان سرپرست خانوار، راننده باید حداقل 23 سال سن و متاهل، عدم سوء سابقه کیفری ، عدم اعتیاد ، سلامت جسمانی و روانی و در نهایت شرکت حداقل پنج ساعت دوره آموزشی خاص در دانشکده علمی و کاربردی سازمان تاکسیرانی گذرانده باشند.
رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران بیان کرد: رانندگان در این دوره یک ساعت با موضوع آشنایی با قوانین و راهنمایی و رانندگی مرتبط سرویس مدارس (توسط اساتید پلیس راهور)، 1.5 ساعت در مورد اخلاق حرفه ای و مهارت های آموزشی تخصصی و همچنین 1.5 ساعت در خصوص روانشانسی ترافیک آموزش می ببینند. 
وی با اشاره به اینکه راننده سرویس مدارس حکم معلم دوم دانش آموزان را دارد اظهارکرد: رانندگان باید در حین رانندگی اصول راهنمایی و رانندگی را به طور کامل رعایت کنند تا الگوی مناسب برای دانش آموزان در احترام به اجرای فرهنگ ترافیکی باشند.
وی با اشاره به اینکه خودرو نیز باید دارای شرایطی برای دریافت برچسب سرویس مدارس باشد، گفت: وسیله نقلیه باید دارای معاینه فنی(با حداقل 10 سال عمر)، بیمه کامل سرنشین (بیمه بدنه و شخص ثالث)، ظرفیت پنج سرنشین(سه نفر عقب و دو نفر جلو برای سواری) و نظافت و آراستگی خودرو باشد.
وی در مورد ابداع اپلیکیشن موبایل برای استفاده بهینه از سرویس مدارس اظهارکرد: با استفاده از این اپلیکیشن که دراختیار آموزش و پرورش قرار داده می شود، والدین می توانند از زمان حرکت و رسیدن سرویس مدرسه فرزند خود از مبدا به مقصد آگاهی پیدا کنند.
پیمان سنندجی رئیس شرکت واحد اتوبوسرانی درمورد ارائه سرویس ایاب و ذهاب برای کودکان استثنائی نیز گفت: این خدمات از دو سال پیش تاکنون اجرایی شده است که امسال نیز با افزایش 30 دستگاه در سال جاری در مجموع تعداد 90 خودرو سرویس ایاب و ذهاب به کودکان استثنائی اختصاص داده شده است. 
امروز (شنبه) طی امضا و تبادل تفاهم نامه همکاری فی مابین سه نهاد مسئول درحوزه شهری سازمان تاکسیرانی ، اداره کل آموزش وپرورش و پلیس راهور تهران بزرگ ، با حضور جمعی از مسئولان ذیربط در ستاد مرکزی پلیس راهور تهران بزرگ از برچسب سرویس مدارس پایتخت رونمایی شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار