مدیرکل ثبت احوال مازندران خبر داد:
مدیرکل ثبت احوال مازندران با بیان اینکه ثبت واقعه حیاتی ولادت در آمل ۹۹٫۸ درصد و وفات ۹۹٫۶ درصد بوده است که از همه دستگاههای مرتبط قدردانی می شود، گفت: متاسفانه در ۵ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش ازدواج در شهرستان آمل که این آمار در استان با کاهش ۵ درصدی مواجه بوده است
کد خبر: ۲۹۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹ 04 September 2016
به گزارش تابناک مازندران، علی رجبی، مدیرکل ثبت احوال مازندران یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان، اظهارداشت: ثبت احوال ماموریت ثبت وقایع حیاتی و صدور شناسنامه و کارت ملی هوشمند را برعهده دارد.
 
مدیرکل ثبت احوال مازندران تصریح کرد:  ۸ دفتر پیشخوان شهری و روستایی در شهرستان آمل فعالیت می کند، تا پایان سال ۹۴ تعداد ۴۱ هزار ثبت نام کارت ملی هوشمند در آمل داشتیم و در این ۵ ماه بیش از ۵۷ هزار عدد صادر شده است.
 
رجبی اذعان داشت: در سطح استان مازندران نیز برای صدور کارت ملی هوشمند اقدامات خوبی صورت گرفته است که برای شناسنامه مکانیزه نیز هر ساله آمار بیشتری در دستور کار قرار می گیرد.
 
وی با بیان اینکه ثبت واقعه حیاتی ولادت در آمل ۹۹٫۸ درصد و وفات ۹۹٫۶ درصد بوده است که از همه دستگاههای مرتبط قدردانی می شود، افزود: متاسفانه در ۵ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش ازدواج در شهرستان آمل که این آمار در استان با کاهش ۵ درصدی مواجه بوده است.
 
مدیرکل ثبت احوال مازندران تصریح کرد: کاهش آمار طلاق شهرستان آمل آمار خوشایندی دارد که با ۹ درصد کاهش روبرو بودیم و ۵۰ درصد از طلاق های صورت گرفته در این شهرستان در ۵ سال اول زندگی بود که ۷۶٫۵ درصد زنان مطلقه شغل خانه دار داشته و ۷۰ درصد نیز تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم داشتند.
 
رجبی با اعلام اینکه کاهش آمار طلاق شهرستان آمل بسیار خوب است که همه دستگاهها باید ورود پیدا کنند و به آموزش توجه ویژه ای شود، افزود: شهرستان آمل ۳۸۷۷۶۴ نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۱۹۵۵۵۲ آقایان و ۱۹۲۲۱۲ نفر خانم ها هستند.
 
وی بیان کرد: ثبت به موقع وقایع حیاتی از اهمیت بسیاری برخوردار است که باید دقت و توجه لازم در این عرصه صورت گیرد.
 
معاون فرمانداری ویژه آمل تصریح کرد: آمار دقیقی از وضعیت فوتی ها از سوی دستگاههای مرتبط به اداره ثبت احوال داده شود.
 
حسین احسانی بیان داشت: داشتن اطلاعات جمعیتی در همه حوزه ها برای تسهیل امور و انجام وظایف محوله نقش بسزایی ایفا می کند.
 
کاسپین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار