از اقتصاد مقاومتی و جریان شناسی سلفی تا مهارتهای زندگی در طرح حیات طیبه تدریس می‌شود؛
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: پنج هزارنفر از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان تحت پوشش آموزش مجازی حیات طیبه قرار گرفتند.
کد خبر: ۲۹۲۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 07 September 2016
به گزارش خبرنگار تابناک رضوی،حجت الاسلام و المسلمین  سید امین الله دادگر، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان کشور، درنشست خبری ویژه ای گفت:دانشگاه فرهنگیان با قدمتی 100 ساله متولی تعلیم و تربیت و تولید معلم در کشور است.
 
دادگرافزود: شورای عالی آموزش و پرورش بنا به امررهبری ، تعلیم و تربیت و بهسازی منابع انسانی را برای تربیت در کشور کلید زد.
 
وی با بیان اینکه بیش از  68 هزار نفر از دانشجو معلمان و مهارت آموزان در 16 رشته کارشناسی پیوسته و در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته تحصیل می کنند، گفت: دوهزار نفر کارشناس ارشد  در دانشگاه فرهنگیان اشتغال  به تحصیل دارند.
 
دادگر بااعلام این مطلب که نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در 24 استان کشور فعالیت دارند،به معرفی طرح معرفتی و فرهنگی حیات طیبه پرداخت و گفت: به سبب آشنایی و ارتقاء فکری و توانمندی و فعالسازی نخبه دانشجو معلمان و حمایت معنوی و محتوایی این طرح برای دانشجو معلمان منتخب سراسر کشور، در مشهد در حال برگزاری‌ست.
 
وی بابیان اینکه طرح آموزش مجازی نیز در راستای حیات طیبه در سه محور،اجرا می شود، افزود: در این طرح محورهای فرهنگی و سیاسی  و اقتصاد مقاومتی ، جریان شناسی سلفی، فکری و معرفتی و مهارتهای زندگی برای داش اموختگان دانشگاه فرهنگیان مورد توجه ماست.
 
دادگر گفت: یکی از مطالبات جدی طرح حیات طیبه، طرح همسرگزینی با رویکرد همسان گزینی است، گفت: شیوه نامه همسرگزینی در دانشگاهها مطرح شده و تاکنون دانشگاه فرهنگیان طرح همسفر تا بهشت را طی چهار سال برای دانشجو معلمان برگزار کرده است.
 
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه دانشگاه فرهنگیان کشوردرباره حضور دانشجو معلمان در عرصه های سیاسی گفت: ما با برخورد امنیتی و حراستی با دانشجو معلمان که در فضای آزاد فکری، مناظره برگزار می کنند، موافق نیستیم.
 
وی با بیان اینکه کرسی های آزاد اندیشی از هیئت نظارت، مجوز دارند، اظهار کرد: ما طرف مقابل مدیری هستیم که با دانشجو معلمان  برخورد کرده است، اگرسندی در این زمینه موجود هست، ما به عنوان عضو هیئت نظارت، برای برخورد با مدیر پردیس، ورود پیدا خواهیم کرد.
 
دادگر درباره هزینه های دانشگاه فرهنگیان گفت:25 یا 45 درصد هزینه ها از کمک هزینه قانونی دانشجو معلمان ، صرف هزینه خوابگاه؛ اسکان و بهسازی محیط می شود.
 
 سخنرانی نمایندگان احزاب سیاسی در دانشگاه فرهنگیان ؛ موقوف!

دکتر مجتبوی، رییس پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی نیز در قسمتی از این جلسه، گفت: به دانشجو معلمان مانند دانشجویان سایر دانشگاههاف وام تعلق می‌گیرد.
 
وی با بیان این مطلب گفت: فقط دانشجو معلمان به دلیل اینکه کمک هزینه تحصیلی دریافت می کنند، از وام شهریه برخوردار نیستند.
 
رییس پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: براساس مصوبه پایان سال تحصیلی دانشجو معلمانی که کمتر از 24 واحد دارند از مهرماه با هماهنگی آموزش و پرورش، به شکل حق التدریس در مناطق آموزش و پرورش مشغول به کار می شوند و دانشجویان باقیمانده سایر رشته ها نیز، که بهمن ماه فارغ التحصیل می شوند، کلاسهایشان آخر هفته دایر است.
 
مجتبوی درباره سخنرانی احزاب سیاسی در دانشگاه فرهنگیان گفت: سخنرانی نمایندگان احزاب سیاسی در دانشگاه امکان پذیر نیست ،مگر اینکه از شورای عالی انقلاب فرهنگی مجورز داشته باشند.
 
وی در پایان گفت : با وجود اینکه دانشگاه فرهنگیان دارای کرسی های آزاد اندیشی و باحضور تشکل های مختلف است اما پایگاه یک حزب نیستیم.

برچسب ها: دانشگاه فرهن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار