دبیر ستاد پروژه مهر استان یزد از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی ویژه بازگشایی مدارس در استان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 12 September 2016
به گزارش تابناک یزد،محمود زارع، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد و دبیر ستاد پروژه مهر استان ۲۱ شهریورماه در نشست خبری اظهار کرد: پروژه مهر دستورالعملی برای آماده‌سازی،‌ زیباسازی و بازگشایی مدارس است که هرسال ابلاغ می‌شود و در قالب آن ۷ کمیته و دو کمیته هم ابتکاری استان یزد راه‌اندازی شده است.
وی ادامه داد: کمیته ساماندهی نیروی انسانی، پشتیبانی، توجیه و تبلیغ، حراست و حفاظت، نظارت، تایید صلاحیت یا انتصاب‌ها و بازگشایی و همچنین دو کمیته پرورشی – فرهنگی و سلامت و تربیت بدنی نیز دو کمیته ابتکاری استان که راه اندازی شده است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از اجرای ۱۱ برنامه ویژه پروژه مهر در استان خبر داد و افزود: روز ۳۱ شهریورماه جشن شکوفه‌ها ویژه دانش‌آموزان اول ابتدایی و جشن غنچه‌ها ویژه پیش دبستانی‌ها برگزار می‌شود.
جشن مقاومت در یزد برگزار می‌شود
وی ادامه داد: روز پنجشنبه ساعت ۷:۳۰ صبح زیارت بارگاه شهدای دانش آموز،‌ زیارت قبور مطهر شهدا و همچنین زیارت قبر مطهر شهید صدوقی در حظیره،  برگزاری جشن مقاومت در روز اول مهر به یاد دوران دفاع مقدس و برگزاری جشن بچه‌های رنگین‌کمان ویژه دانش آموزان استثایی از برنامه‌های این روز است.
زارع با اشاره به اینکه امسال سوم مهرماه بازگشایی مدارس است افزود: در این روز مراسم افتتاحیه را خواهیم داشت و همچنین جشن جوانه‌ها ویژه دانش آموزان متوسطه دوره اول، طنین بانگ توحید اولین اقامه نماز رسمی در مدارس را خواهیم داشت.
وی ادامه داد: عصر روز شنبه بازگشایی جشن«خانه در مدرسه» که افتتاح رسمی مدارس شبانه روزی است و دو برنامه نمادین در روستای کذاب اشکذر و افتتاح مدرسه شبانه روزی عشایر برگزار می‌شود.
دبیر ستاد پروژه مهر استان یزد برگزاری جشن شکوه دانش ویژه سوادآموزان نهضت سوادآموزی در روز هفتم مهرماه جاری را از دیگر برنامه‌های این اداره کل دانست و گفت: امسال ۴۵ هزار دانش‌آموز متوسطه دوره اول در ۳۲۵ مدرسه، ۲۲ هزار و ۹۰۰ دانش آموز متوسطه دوره دوم در ۲۱۵ مدرسه، ۵ هزار و ۲۰۰ دانش آموز در ۴۳ هنرستان فنی و حرفه‌ای و پنج هزار دانش آموز در ۴۳ هنرستان کار و دانش استان مشغول تحصیل می‌شوند.
فعالیت ۸ مدرسه صدرا در استان یزد
وی با اشاره به اینکه ۷۸ هزار دانش آموز در دوره متوسطه مشغول به تحصیل می شوند گفت: بیش از ۲۰ نوع مدرسه در استان در حال فعالیت هستند و همچنین مدارس استان به هفت دسته دولتی،‌ غیر دولتی،‌ بزرگسالان،‌ هنرستان، مدارس خاص،‌ مدارس وابسته و مدارس ویژه تقسیم می‌شوند.
زارع با اشاره به اینکه مدارس وابسته توسط دستگاه متولی جهت رفع نیاز شغلی احداث شده گفت: در حال حاضر ۸ مدرسه صدرا با ۷۵۲ دانش آموز، مدرسه عالی شهید مطهری، مدرسه سوره و مدارس ارشاد از این جمله هستند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد افزود: افزون بر ۴۰ درصد دانش آموزان در هنرستان‌ها مشغول به تحصیل شدند و از هر ده نفر نیز ۹ نفر بعد از فراغت از تحصیل به فعالیت در شغل‌های مرتبط پرداختند.
وی با اشاره به افتخارات کسب شده این اداره گفت: رتبه اول پوشش تحصیلی با ۹۹/۸ درصد، رتبه اول جشنواره نوجوان خوارزمی، رتبه دوم دست سازه‌های دانش آموزی، رتبه اول فعالیت‌های آزمایشگاهی، رتبه دوم پژوهش‌های دانش آموزی، رتبه سوم زیان ادبیات فارسی،
رتبه اول رشد میانگین امتحانات کتبی نهایی کشور و رتبه اول عملکرد آموزش متوسطه از افتخارات کسب شده این معاونت است.
همایش تجلیل از پیشکسوتان آموزش و پرورش یزد برگزار می‌شود
محمدرضا قانع، رییس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست گفت: همایش تجلیل از پیشکسوتان آموزش و پرورش استان یزد روز ۶ مهرماه برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی، هنری و سخنرانی تعدادی از بازنشستگان مدعو با ارائه خاطرات و تجربیات از جمله برنامه‌های این همایش است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار