تولیت آستان قدس رضوی:
تولیت ٖآستان قدس رضوی گفت: آیت اله خزعلی معتقد بود دفاع از دین و آگاه کردن مردم از خطر منافقین مقام و جایگاه نمی‌شناسد.
کد خبر: ۲۹۶۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲ 15 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در همایش ملی آیت بصیرت بعدازظهر امروز در تالار شهر مشهد برگزار شد، با بیان این مطلب که سخن گفتن از چهره‌ای مانند مرحوم آیت الله خزعلی می‌تواند برای جوانان و طلاب فاضل و آینده‌سازان این کشور نقش مؤثر دارد، اظهار کرد: سنگ زیربنای زندگی و سیره و سلوک ایشان این بود که در همه کارهای خود خدا را می‌دیدند و موضع‌گیری‌های ایشان جلوه‌ای خدایی داشت.

وی با اشاره حدیث امام صادق (ع) مبنی بر اینکه حقیقت علم عبودیت و بندگی است، بیان کرد: در عالم مدعی علم و دانشمندی زیاد است اما اگر بخواهیم برای عالم بودن ملاک در نظر بگیریم، آنکه از همه عبدتر باشد، عالم‌تر است وغیر از این هرچه باشد قیل وقال است.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های بارز عالمانی همچون مرحوم آیت‌الله خزعلی خشیت از خدا است، عنوان کرد: خشیت باعث می‌شود که انسان نه تنها از قدرتی غیر خدا نهراسد، بلکه غیر خدا را اصلا قدرت نپندارد و موضع‌گیری‌های ایشان در دفاع از دین بیان‌گر این بود که خشیت از خدا در دل و جان ایشان نقش بسته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به فعالیت‌های مرحوم آیت‌الله خزعلی در قبل و بعد از انقلاب، گفت: موضع ایشان قبل از انقلاب مانند امام (ره) مبارزه با انکر منکرات، یعنی حکومت فاسد پهلوی و بعد از انقلاب هم دفاع از اعرف معروفات، یعنی نظام جمهوری اسلامی بود.

وی با بیان این مطلب که مرحوم آیت‌الله خزعلی در دفاع از نظام اسلامی سر از پا نمی‌شناخت، اظهار کرد: ایشان متوجه خطر منافقین برای انقلاب و جوان‌ها شده بودند و علیه‌ این جریان موضع‌گیری می‌کردند، به‌طوری که ما می شنیدیم برخی به ایشان می‌گفتند شما در مقام فقاهت و در شورای نگهبان هستید و بگذارید این حرف‌ها را دیگران بزنند که ایشان در جواب می‌گفتند دفاع از دین و آگاه کردن مردم از خطر منافقین مقام و جایگاه نمی‌شناسد.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: مرحوم آیت‌الله خزعلی نه تنها با بصیرت بلکه بصیرت‌آفرین هم بود، ایشان با وجود اینکه از شاگردان برجسته امام بودند، خود را سرباز انقلاب و امام راحل می‌دانستند و بعد از فوت امام (ره) هم همین روحیه را در مقابل آیت‌الله خامنه‌ای داشتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی تأکید کرد: ولایت‌مداری، زمان‌شناسی ودشمن شناسی در مرحوم آیت‌الله خزعلی احساس مسئولیت نسبت به اسلام ونظام اسلامی ایجاد کرده بود.

وی در پایان با بیان این مطلب که مقام معظم رهبری جزو برجسته‌ترین سیاستمداران جهان است، بیان کرد: زمانی که در اواخر عمر ایشان به دیدن‌شان رفته بودم، با وجود کهولت سن و بیماری، درحالی که نفس نفس می‌زد مدام تأکید داشت مبادا آقا تنها بمانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار