رئیس کانون صنفی معلمان اردبیل:
رئیس کانون صنفی معلمان استان اردبیل گفت: رئیس جمهور بهتر است وعده‌هایی که در زمان انتخابات به معلمان و فرهنگیان داده را یک‌بار دیگر بازخوانی کرده و نسبت به عملیاتی کردن آن‌ها تلاش کند.
کد خبر: ۲۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴ 01 May 2015


به گزارش فارس، محمد عباسی پیش از ظهر امروز در تجمع صنفی معلمان که در آستانه روز معلم برگزار شد، اظهار کرد: ما در آستانه روز معلم قرار داریم که بیش از 40 سال است در ایران این روز به عنوان یک روز ملی مورد توجه قرار گرفته به طوری که در چنین روزی سربازان رژیم پهلوی با کشتن ابوالحسن خانعلی معلم معترضی که به وضعیت معلمان در آن زمان اعتراض کرده بود تاکنون این روز گرامی داشته می‌شود که البته در نظام اسلامی ما 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری است که به همین مناسبت روز بزرگداشت و تکریم معلم برگزار می‌شود.

وی افزود: با گذشت دو سال از عمر دولت تدبیر و امید، رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش به هیچ یک از وعده‌های خود در حل مشکلات معیشتی معلمان عمل نکرده‌اند و ما معلمان انتظار داریم که رئیس جمهور وعده‌های انتخاباتی خود را نسبت به معلمان یکبار دیگر بازخوانی کرده و در عملیاتی کردن آن در دو سال باقیمانده تلاش و همت کند.

رئیس کانون صنفی معلمان استان اردبیل با انتقاد از توهین اخیر روزنامه همشهری که در شماره اول اردیبهشت ماه با کشیدن یک کاریکاتور به شأن و جایگاه معلمان توهین کرده و همه افراد جامعه نیز در برابر آن سکوت اختیار کردند، گفت: به دلیل آنکه وزیر آموزش و پرورش رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف بود هیچ اقدامی به توهین روزنامه همشهری نکرد و به غیر از طرح چند کلامی در مجلس در اعتراض به این حرکت، متاسفانه هیچ یک از مسئولان کشوری نسبت به این توهین اعتراضی نکردند.

عباسی تصریح کرد: عده‌ای تلاش می‌کنند تا در این جریان، معلم را عصبانی کرده و در نقطه تقابل با نظام قرار دهند در حالی که معلم آگاه، منصف و صبور است و با دو سلاح نجابت و قلم خواسته‌های خود را مطرح می‌کند.

رئیس کانون صنفی معلمان استان اردبیل اظهار داشت: معلمان در این 37 سال به رغم تحمل دردها و مشکلات فراوان با عزت نفس سعی کرده تا همه مشکلات سپری شوند اما امروز وضعیت به جایی رسیده که دیگر کار در نظام تعلیم و تربیت سخت و دشوار شده و به معنای واقعی معلمان دیگر تحمل این بی‌عدالتی‌ها را ندارند.

این مسئول ادامه داد: ما از رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید انتظار داریم که نسبت به تجمعات و اعتراضات فرهنگیان واکنش نشان داده و بسیاری از مسائل را مطرح کنند چرا که اخیراً نیز در یکی از سایت‌ها مطلبی در مورد دریافت پاداش و مزایا برای معلمان نگارش شده بود که به نظر می‌رسد افرادی که دست به قلم برای نوشتن چنین مطالبی می‌برند در اتاق‌ها شیشه‌ای شیک نشسته‌اند و از مصائبی که یک معلم در حوزه تعلیم و تربیت می‌کشد آگاه نیستند.

رئیس کانون صنفی معلمان استان اردبیل یادآور شد: یک معلم ساده آموزش و پرورش نه تنها سه تا 4 میلیون تومان حقوق نمی‌گیرد بلکه اگر یک میلیون معلم شاغل و 750 هزار بازنشسته را در نظر بگیریم حقوق‌شان به طور متوسط کمتر از 1.5 میلیون تومان است.

عباسی جمعیت معلمان و دانش‌آموزان را در کشور 14 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: اگر امروز عده‌ای مدعی هستند که جمعیت معلمان بالا است سئوال ما اینجا است که چرا برای 40 میلیون معلم در هندوستان با 36 ساعت تدریس در ابتدایی که 20 ساعت آن تدریس و 16 ساعت تحقیق و پژوهش است حقوقی سه برابر حقوق کارکنان عادی می‌دهند.

وی با اشاره به دریافت حقوق معلمان در کشور آمریکا اظهار داشت: معلمان در آمریکا به طور متوسط 12 میلیون تومان، ‌انگلستان 9 میلیون تومان،‌ آلمان و استرالیا 9 و 8 میلیون تومانحقوق دریافت می‌کنند و در این کشورها به اندازه حقوق یک سال معلمان ایران در یک ماه حقوق و مزایا دریافت می‌کنند در حالی که در دین اسلام و آیین ما به اهمیت امر آموزش و پرورش و اصلاح جامعه به دست نظام تعلیم و تربیت تاکید شده است.

سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش مهم‌تر از سرمایه‌گذاری در انرژی هسته‌ای است

رئیس کانون صنفی معلمان استان اردبیل با اشاره به تفاوت حقوق یک معلم نسبت به سایر کارکنان که چندین برابر حقوق معلمان حقوق و مزایا، پاداش، بهره‌وری، هزینه مسکن، خوار و بار، لباس، خدمات درمانی، کمک هزینه غذا، وام مسکن، خودرو و ... می‌گیرند، ادامه داد: باید مسئولان ما بیندیشند که چرا معلم ما باید چندین نوبت کار کنند تا بتواند معاش خانواده خود را تامین کند که اکثر معلمان نیز در این زمینه شرمنده خانواده و اهل و عیال هستند.

عباسی کار معلم را در تربیت نسل آینده شاهکار معنوی همراه با تزکیه نفس و با تکیه بر مبانی ارزشی و اعتقادی توصیف کرد و یادآور شد: برای یک معلم قابل هضم نیست که دانش‌آموزی که به دست او تربیت شده با کمترین مدرک در سایر ادارات چندین برابر حقوق دریافت کند و یا معلم راننده شخصی این کارمند و فرزند او باشد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر خواسته و مطالبه معلمان که باید به دست مسئولان ملی و کشوری، اعم از مجلس و دولت باز شود نادیده گرفته شده است، گفت: معلمی که بعد از 30 سال خدمت صادقانه در آموزش و پرورش نتواند حداقل زندگی شرافتمندانه را داشته باشد سخت و ناراحت کننده است.

رتبه‌بندی معلمان آدرس غلط دادن است

رئیس کانون صنفی معلمان استان اردبیل با انتقاد از طرح مسائلی در زمینه رتبه‌بندی معلمان افزود: این آدرس غلط دادن و سر کار گذاشتن معلمان است همان طوری که در هشت سال گذشته عده‌ای سعی کردند با طرح لایحه خدمات هماهنگ، معلمان را در انتظار بگذارند تا وضعیت معیشتی‌شان خوب شود.

عباسی عنوان کرد: در کدام نهاد و اداره برای رتبه‌بندی کتاب تالیفی و یا مقاله بین‌المللی و یا شرایط خاصی را می‌گذارند در حالی که خواسته معلمان افزایش حقوق پایه‌ای آنها است تا همتراز با سایر ادارات بتوانند فعالیت‌شان را با دلگرمی تمام انجام دهند.

وی سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش را بهتر و شایسته‌تر از سرمایه‌گذاری در سایر حوزه‌ها به ویژه حوزه انرژی هسته‌ای عنوان کرد و گفت: این دردناک است که وضعیت معلم و فاصله طبقاتی وی با سایر نهادها به جایی برسد که کارکنان سایر ادارات حتی 60  برابر یک معلم حقوق دریافت کنند.

رئیس کانون صنفی معلمان استان اردبیل تصریح کرد: همه بدانند که معلم پیاده نظام هیچ گروه، دسته و جناح سیاسی نیست بلکه وفادارترین نیرو به نظام و ارزش‌های انقلابی و خط ولایت فقیه است و اگر به دعوت کانون هفته آینده تجمع سراسری نیز برگزار می‌شود به صورت آرام و برای طرح مسائل و مشکلات معلمان است و انتظار می‌رود معلمان به شایعات خلاف این رویه توجه نکنند و با احساس مسئولیت در تجمع هفته آینده حضور پیدا کنند.

عباسی در پایان سخنان خود با انتقاد از رسانه ملی که به یک رادیو و تلویزیون میلی تبدیل شده است تا ملی گفت: شغل دوم و سوم در شآن معلم نیست و مسئولان باید هر چه سریع‌تر نسبت به رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌های معلمان که بسیار وخیم است بها بدهند.

انتهای پیام/




منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار