حجت‌الاسلام حسین انصاری‌پیرسرایی، افزود: بر اساس سیره اولیای الهی و اهل بیت(ع)، مسلمان باید مقام مسجد را بزرگ داشته و جایگاه آن را بشناسند و تا حد ممکن، حق آن را ادا کنند
کد خبر: ۲۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 01 May 2015
به گزارش تابناک گیلان ، امام جمعه این شهرستان شامگاه پنج‌شنبه در مراسم بهره‌برداری از حسینیه اعظم تالش اظهار داشت: در شرع مقدس اسلام برای ساخت مسجد و رونق آن سفارشات زیادی صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام حسین انصاری‌پیرسرایی، افزود: بر اساس سیره اولیای الهی و اهل بیت(ع)، مسلمان باید مقام مسجد را بزرگ داشته و جایگاه آن را بشناسند و تا حد ممکن، حق آن را ادا کنند.

وی با اشاره به اهمیت و فضیلت مسجد در دین مبین اسلام، گفت: مسجد تقویت کننده روحیه اجتماعی است و لازم است که در جوامع اسلامی و به ویژه جامعه جوان ما نگاه به مسجد، نگاه اجتماعی و مؤثر در حیاط و نشاط جامعه باشد.

امام جمعه تالش با اشاره به بیش از 230 مسجد این شهرستان، خاطرنشان کرد: مردم و مسئولان منطقه در مسجدسازی پیشگام هستند و جا دارد از تلاش‌های قرارگاه قرب کوثر در اشاعه فرهنگ مسجدسازی در سراسر کشور تقدیر کنیم.

ساختمان حسینیه اعظم تالش از 5 سال گذشته به منظور نوسازی تخریب شد و با کمک خیران، سپاه پاسداران و خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر بنای جدید مسجد با ظرفیت حدود سه هزار نفر احداث شد.

حسینیه اعظم تالش دارای جایگاه خاصی در بین مردم شیعه و سنی تالش بوده و یکی از قدیمی‌ترین و با نفوذترین هیئت‌های عزاداران حسینی(ع) غرب استان گیلان در این مسجد مستقر است.

ساختمان جدید حسینیه اعظم تالش دارای شبستان، اتاق امورات فرهنگی، پایگاه مقاومت شهید شوریده و سایر امکانات مورد نیاز برای مومنان در این مسجد است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار