دبیر کل کمیسیون ملی یونسکوی ایران:
تابناک: دبیر کل کمیسیون ملی یونسکوی ایران گفت: سازمان یونسکو همراه با درک صحیح جهانی از اهمیت و چالش های موجود در حوزه آب در راستای برنامه علوم طبیعی، موضوع آب را در دستور کار خود قرار داده است.
کد خبر: ۲۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹ 01 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محمد رضا سعید آبادی در پیامی به دومین جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه های آب اصفهان که در مراسم اختتامیه این جشنواره در سالن کوثر اصفهان قرائت شد، افزود:این برنامه با محوریت شورای جهانی آب در سطح بین المللی و کمیته های ملی آب یونسکو در کشورهای مختلف در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: موضوع آب یکی از موضوعات بین بخشی در سازمان جهانی یونسکو است و آب با حوزه های مختلف علوم طبیعی، علوم اجتماعی و آموزش و فرهنگ ارتباط دارد، بنابراین ظرفیت سازی، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در خصوص آب از دیدگاه های اجتماعی، هنری و جامعه شناختی ضرورتی انکار ناپذیر است .

وی افزود: آب یکی از محوری ترین مولفه های توسعه پایدار است و دستیابی به توسعه پایدار بدون تمرکز بر مدیریت مصرف و منابع آب امکانپذیر نیست، سعید آبادی تصریح کرد: راه حل های سخت افزاری برای مواجه با چالش های امروزی در سطح جهان از قبیل ایجاد سد و انتقال آب اگرچه لازم است اما کافی نیست.

وی در این پیام تصریح کرد: مشکلات کنونی آب نیازمند راه حل ها و ایده های خلاقانه و نوآورانه نرم افزاری همچون آگاهی بخشی به مردم، ظرفیت سازی و فرهنگ سازی است.

وی افزود: کمیسیون ملی یونسکو ایران با پیگیری موضوع آب در کمیته ملی آب شناسی کمیسیون همچنین اقدام به تاسیس مراکز مختلف منطقه ای و بین المللی وابسته به یونسکو در زمینه آب در ایران و ایجاد کرسی های دانشگاهی یونسکو در حوزه های آب در دانشگاه های ایران نموده است.

وی افزود: بدون تردید ورود هنرمندان و توجه به موضوع آب از دریچه هنر برای کارایی و تاثیرگذاری بیشتر در ذهن مخاطب برنامه ای صحیح و شایسته است، جشنواره فیلم و عکس جلوه های آب بستری است تا از طریق فیلم، عکس، انیمیشن و به طور کلی هنر نگرانی های موجود در حوزه آب و ضرورت مصرف صحیح به مخاطبان انتقال یابد.

وی افزود: امید است با استمرار چنین جشنواره ای هم از لحاظ کمی و هم کیفی نگرانی کنونی در زمینه آب به باور ذهنی تبدیل شده و آینده درخشان پیش رو که وابسته به درک صحیح امروز و عمل به وظایف است ترسیم شود.

دومین جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه های آب در اصفهان شامگاه پنجشنبه با حضور مقامات استانی، کشوری و هنرمندان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار