مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تاکنون 5 هزار نفر برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف در استان اردبیل ثبت‌نام کردند.
کد خبر: ۳۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶ 02 May 2015

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: ما ثبت‌نام از علاقمندان برای حضور در آیین اعتکاف را از هفتم اردیبهشت ماه آغاز کردیم و تاکنون بیش از 5 هزار نفر در سراسر استان اردبیل برای شرکت در این مراسم اعلام آمادگی کرد.

وی تصریح کرد: بخش عظیمی از ثبت‌نام‌کنندگان را گروه سنی نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند که با شور و حال خاص سعی می‌کنند در مراسم اعتکاف امسال که روزهای 13، 14 و 15 رجب برگزار می‌شود، حضور پیدا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت:‌ از امشب و بعد از نماز مغرب و عشاء تا اقامه نماز صبح فردا ثبت‌نام‌کنندگان فرصت دارند تا در مساجدی که تعیین شده، حضور پیدا کرده و از فردا در آیین معنوی و ارزشمند اعتکاف حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیش از 50 مسجد در جای جای استان برای این امر معنوی در نظر گرفته شده تا معتکفان بتوانند از این فضا استفاده کنند، ‌افزود: در شهر اردبیل 15 مسجد برای آقایان و خانم‌ها، در مشگین‌شهر 9 مسجد و در سایر شهرستان‌ها نیز پنج تا دو مسجد برای برگزاری آیین اعتکاف آماده شده تا بتوانیم این مراسم معنوی را با شکوه خاص برگزار کنیم.

ستوده به فضیلت روزه‌داری در این ماه و شرکت در آیین اعتکاف اشاره کرد و ادامه داد: در ماه رجب که ماه استغفار از گناهان و طلب مغفرت الهی است، مؤمنان با شرکت در مراسم اعتکاف می‌توانند از آتش جهنم و گناهانی که در یک سال گذشته انجام داده‌اند با استغفار و توبه از درگاه خداوند متعال طلب رحمت کنند.

وی اهمیت و جایگاه مراسم اعتکاف و ایام‌البیض را یادآور شد و بیان کرد: از مؤمنان به ویژه خیرین انتظار داریم در دادن افطاری به معتکفان پیشقدم شده و آستین بالا بزنند چراکه اگر امکان حضور در مراسم اعتکاف وجود نداشته باشد این افراد با دادن افطاری می‌توانند در این امر خطیر و صواب آن سهیم باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از حضور علما و روحانیان برای سخنرانی‌های معنوی در مراسم اعتکاف در 50 مسجد استان خبر داد و گفت: ما سعی کردیم علاوه بر علمای ممتاز استان، از مبلغان دینی اعزامی از قم نیز بهره ببریم تا با تبیین جایگاه اعتکاف و ارتباط معنوی با خداوند بتوانند بیشتر شرکت‌کنندگان را از فیض اکمل برخوردار کنند.

ستوده ارتباط اعتکاف با نماز، نیایش و مناجات با درگاه الهی را ارتباطی حقیقی و از سر اخلاص و خلوص اعلام کرد و افزود: تمام زیبایی اعتکاف به خشوع و خضوع آن است.

ستوده اضافه کرد: همین که جوانان ما با روح معنوی پر از صفا و صداقت سعی می‌کنند در این مراسم حضور پیدا کرده و روح و جانشان را به انوار الهی و برکات معنوی صیقل دهند، بسیار ارزشمند است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار