فرمانده انتظامی شهرستان یزد از انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین نظم و امنیت در سطح شهرستان یزد برای عزاداری‌های دهه اول محرم در یزد خبر داد.
کد خبر: ۳۰۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۶ 02 October 2016

به گزارش تابناک یزد،منوچهر نصیری  در گردهمایی روسای هیئت‌های مذهبی شهرستان یزد با اشاره به اینکه یزد در سطح کشور به عنوان حسینه ایران شناخته می‌شود، هر سال عزاداری‌های یکپارچه و منسجم برگزار می‌‌کند و در این زمینه سرآمد برگزارکنندگان آیین‌های سوگواری و عزاداری در کشور بوده است.

وی تاکید کرد: امنیت، نظم و انضباط نیز در هیئت‌های عزاداری همواره از شرایط خوبی برخوردار بوده و امسال نیز مانند سال‌های گذشته، تامین امنیت عزاداران حسینی و هیئت‌های مذهبی، اولویت اول پلیس این شهرستان در ماه محرم و صفر است.

فرمانده انتظامی شهرستان یزد بیان کرد: مسئولان هیئت‌ها و دسته‌جات عزاداری باید همواره در تامین نظم و امنیت برنامه‌های مذهبی با پلیس همکاری داشته باشند و به ویژه در زمینه مسائل ترافیکی هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

نصیری با تأکید بر توجه به مسائل ارزشی و رعایت نظم و انضباط در مجالس عزاداری ایام ماه محرم افزود: باید ضمن توجه بیش از پیش به ارزش‌های اسلامی، از هر گونه مسائل ضد ارزشی و خرافه‌آمیز که اصالت عزاداری امام حسین(ع) را خدشه‌دار می‌کند پرهیز شود و مسئولان هیئت‌های
مذهبی همه تلاش خود را برای برگزاری مراسم عزاداری پرشور و با کیفیت در این ایام به کار گیرند.

وی تصریح کرد: بدون تردید تعامل و همکاری گسترده و پیوسته مسئولان هیئت‌ها با پلیس، نقش تعیین‌ کننده‌ای در تامین نظم و امنیت دارد و توجه به هشدارهای انتظامی و رعایت مقررات رفت و آمد و تردد، مهم‌ترین خواسته پلیس از مسئولان هیئت‌ها و دسته‌جات مذهبی است.

فرمانده انتظامی یزد خاطرنشان کرد: مشارکت همگانی در برقراری نظم و امنیت موجب هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن این آئین بی‌نظیر مذهبی می‌شود بنابراین از همه شهروندان و مسئولان می‌خواهیم که با پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به اینکه پلیس‌یاران محرم نیز در هیئت‌ها فعال می‌شوند، خواستار همکاری روسا و اعضای هیئت‌ها با این افراد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار