7.5درصد از کل جمعیت (حدود 600 هزار نفری) این استان در گروه های سنی موسوم به سالمند قرار دارند.
کد خبر: ۳۰۵۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹ 02 October 2016
به گزارش تابناک ایلام؛فرهاد قیصربیگی روزیکشنبه در همایش تجلیل از سالمندان شهرستان آبدانان میانگین سالمندی در کشور را هشت درصد اعلام کرد و افزود: ایلام از این حیث در موقعیت متوسط و مناسب کشوری قرار دارد.

وی سالمندان را سرمایه های معنوی و گنجینه تجارب توصیف کرد و یادآور شد: در حال حاضر 2 مرکز نگهداری و شش پایگاه خدمات دهی به سالمندان در این استان فعالیت دارند که خدمات توانبخشی، کار درمانی، مشاوره، خدمات درمانی و برنامه های آموزشی و فرهنگی به افراد سالمند ارائه می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام نرخ امید به زندگی در بین مردان این استان را 71 سال و در بین بانوان استان 72 سال عنوان کرد و نتیجه گرفت: استان ایلام از حیبث این شاخص محوری نسبت به میانگین کشوری جایگاه بسیار مطلوبی دارد.

قیصربیگی از اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده در استان ایلام خبر داد و اظهار کرد: به منظور رفاه حال سالمندان و حفظ کرامت انسانی آنان با هزینه بهزیستی، یک گروه تخصصی از پزشکان، پرستاران، روانشناسان و فیزیوتراپ های بخش خصوصی طبق یک برنامه ریزی مدون و با هماهنگی و مساعدت اعضای خانواده به منازل سالمندان مراجعه و همه خدمات پزشکی، درمانی و پیراپزشکی مورد نیاز را به آنان ارائه می کنند.

فرماندار آبدانان نیز در این همایش که با حضور جمعی از سالمندان، مدیران و خیران در سالن اجتماعات آموزش و پرورش آبدانان برگزار شد، گفت: سالمندی یک سیر طبیعی در فرآیند زندگی انسان است که باید هم مدیران جامعه و هم خود سالمندان تلاش کنند که این سیر سالم زندگی به دوران ناتوانی و افتادگی در جامعه تبدیل نشود.

مجید عسگری به برنامه های دولت تدبیر و امید برای بهبود شاخص های زندگی سالمندان اشاره کرد و افزود: برابر موازین قانونی همه مسئولان سازمان های اداری و اجرایی وظیفه دارند که ضمن تکریم و تجلیل از سالمندان، ساختار معابر ورودی و خروجی ادارات و نهادهای عمومی و حدماتی را برای رفت و آمد معلولان و کم توانان هدف متناسب سازی کنند.

در پایان این همایش از 30 نفر سالمند موفق در زمینه های علمی و آموزشی، خلاقیت و کار آفرینی و مشارکت های عمومی که تحت پوشش خدمات نهادهای حمایتی هستند، با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار