عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور گفت: گردهمایی بزرگ قرآنی کشور با حضور یک هزار و ۶۶ حافظ کل قرآن در حرم مطهر احمدبن موسی(ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ 03 May 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم؛حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، اظهار داشت: این گردهمایی با همکاری تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) 24 و 25 اردیبهشت ماه امسال در این مکان مقدس برگزار می‌شود.

مدیرموسسه قرآنی، فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) بیان کرد: در این گردهمایی حافظان کل قرآن که در 19 سال گذشته در این موسسه قرآنی موفق به حفظ کل قرآن شده و دارای گواهی حفظ قرآن از وزارت ارشاد هستند شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه گردهمایی یک هزار نفری حافظان کل قرآن ثمره تلاش مؤسسه قرآنی،فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در 140 شعبه 12 استان کشور و پنج مدرسه شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یکساله کل قرآن کریم است بیان کرد: در این گردهمایی علاوه بر اجرای برنامه‌های مختلف در حضور مقامات مسئول چشم‌انداز انجام طرح‌های مختلف حفظ قرآن در کشور بحث و بررسی می‌شود.

شاهسونی با بیان اینکه تلاش موسسه قرآنی - فرهنگی بیت‌الاحزان در راستای تبدیل استان فارس به قطب قرآنی کشور است، گفت: در این گردهمایی دو روزه اجرای طرح قرآنی رحله که تابستان امسال در استان‌های مختلف کشور توسط این موسسه قرآنی برگزار می‌شود مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور خاطرنشان کرد: خروجی‌ طرح رحله،که در دو ماه تابستان امسال انجام می‌شود، تربیت دو هزار و 500 حافظ چهار جزء قرآن همراه با آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن، تجوید، آداب و اخلاق و سبک زندگی دینی و قرآنی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: در پی برگزاری طرح رحله، برنامه موسسه قرآنی بیت‌الاحزان راه‌اندازی مدارس شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن کریم در تمام استان‌های کشور است که در صورت حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسئولان متولی این مهم نیز برای حرکت به سمت تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر داشتن 10 میلیون حافظ کل قرآن در کشور محقق می‌شود.

مدیرموسسه قرآنی، فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) افزود: این موسسه قرآنی فعالیت خود را از سال 75 از روستای قرآنی محمدآباد خیر استهبان آغاز کرد و علاوه بر فعال بودن شعبه مرکزی این موسسه در روستای ماهفرخان خیر دارای 140 شعبه فعال در مناطق محروم 12 استان کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار