کد خبر: ۳۰۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۷ 04 October 2016
تابناک / سردار شهید حسین املاکی قائم مقام لشکر 16 گیلان در شب عاشورا سال 1340 در روستای کولاک محله شهرستان لنگرود در این استان متولد شد و در سال 67 براثر حمله شیمیایی رژیم بعث در حلبچه به شهادت رسید.

سرداراملاکی همانند سایر مردم ایران جذب قیام بنیانگذار جمهوری اسلامی بر ضد رژیم پهلوی شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با مدرک دیپلم بهداشت محیط جذب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان لنگرود شد و همزمان با شروع جنگ تحمیلی با اولین گروه از نیروهای اعزام استان گیلان به منطقه سرپل ذهاب و قصر شیرین اعزام شد.
 
*** حضور مداوم درعملیات های جنگی
 
رشادت های شهید املاکی در این منطقه باعث شد تا پس از پیوستن به تیپ 25 کربلا در واحد اطلاعات و عملیات فرماندهی محور یکم این تیپ را بر عهده گیرد و در عملیات های ثامن الائمه (ع)، فتح المبین، بیت المقدس و رمضان،والفجر مقدماتی ، والفجر 1 ، والفجر4 ، والفجر6 ، والفجر 8 ، والفجر9 و عملیات بدرشرکت کرد.
 
این شهید در سال 64 بنا به نیاز منطقه و توصیه فرماندهی سپاه به تیپ قدس گیلان رفت و با تقویت واحد اطلاعات و عملیات تیپ ، طراحی عملیات والفجر 9 را انجام داد و توانست موفقیت های زیادی را در این نبرد تقدیم ایران اسلامی کند.
 
سردار املاکی پس از این در عملیات والفجر هشت در منطقه فاو نیز با بر عهده گرفتن فرماندهی گردان های پیاده تیپ قدس به همراه همرزمانش چون سردار مهدی خوش سیرت و حسن رضوانخواه و سردار حاج محمود قلی پور که ریاست ستاد تیپ قدس گیلان را برعهده داشتندفداکاریهای فراوانی انجام داد. وی در عملیات های کربلای 2 ، 4، 5 با حفظ سمت قبلی ، فرماندهی محور عملیاتی را در جزیره بوارین عهده دار شد و با این عملیات نیروهای ایرانی تا شهرک دوئیجی عراق پیش رفتند.
 
*** پا شدن از دوران نقاهت و مسوولیت جدید
 
سردار املاکی، پس از طی رشادت و رزم بی امان مجروح شدند و پس از گذراندن دوران نقاهت ، بار دیگر به جبهه و جنگ رفت و این بار به عنوان فرمانده تیپ یکم قدس گیلان با همکاری گردان های رزمی فرماندهی درعملیات نصر 4 موفق شد تا این بار ارتفاعات ژاژیه شهر ماووت عراق را فتح کند و این کار نیز باعث پیشروی رزمندگان اسلام و پیروزی مستمرشان در نبردهای بعدی شد.
 
سردار املاکی پس از این موفقیت بزرگ وجنگی به سمت قائم مقام لشکر 16 قدس گیلان ارتقاء یافت تا این که در 9 فروردین سال 67 در عملیات والفجر 10 در منطقه عمومی سید صادق ، شانه دری بر روی ارتفاعات (بانی بنوک) براثر بمباران شیمیایی به خیل همرزمانش شهیدش پیوست.
 
نخستین یادواره 323 شهید اطلاعات استان های شمالی کشور 15 مهرماه جاری با سخنرانی سردار سلامی جانشین فرماندهی سپاه در پارک ملل ساری برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار