مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی :
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۱ هزار هکتار از اراضی وقفی استان تبدیل وضعیت شد،گفت: هم‌زمان با ماه محرم بصیرت عاشورایی در ۵۴ بقعه متبرکه خراسان جنوبی با حضور ۴۵ مبلغ آغاز شد.
کد خبر: ۳۰۶۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 04 October 2016
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدطاهر گرایلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه و امامزادگان خراسان جنوبی در نخستین روز از ماه محرم آغاز شد.

وی افزود: برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، اطعام، برپایی مراسم لبیک یا حسین(ع)، سوگواره سه ساله امام حسین، همایش رهروان زینبیون و مراسم احلی من العسل از جمله برنامه‌های اوقاف در ماه محرم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: طرح بصیرت عاشورایی در 54 بقعه متبرکه در ماه محرم برگزار می‌شود که هدف از اجرای این طرح فرهنگ‌سازی بدون تحریف و خرافه، آشنایی با آداب و رسوم مناطق مختلف مردم خراسان جنوبی و تبیین پیام عاشورا است.

گرایلی با بیان اینکه خراسان جنوبی 98 بقعه متبرکه و امامزاده دارد افزود: برخی از موقوفات فاقد درآمد است و در مدت 5 سال تنها  11 هزار هکتار تبدیل وضعیت شدند.

وی با بیان اینکه رهبری در راستای حفظ موقوفات و حراست از آنها تأکید زیادی دارند اظهار داشت: در حراست از موقوفات نیاز به تلاش جدی است و باید تلاش کنیم تا رضایت زائران را داشته باشیم زیرا مردم از ما روی باز را می‌خواهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: امسال برای نخستین سال توسط اوقاف برای نیازمندان اشتغال ایجاد شد که این در راستای دو موقوفه با نیت کمک به محرومان و نیازمندان بود و در روز عید غدیر برای اشتغال این افراد نیازمند یک میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اجرای نیت دو موقوفه در بیرجند هزینه شد و برای آنها دار و تجهیزات حوله بافی خریداری شد.

گرایلی افزود: خراسان جنوبی بیش از 8 هزار 700 موقوفه دارد و برای اجرای طرح بصیرت عاشورایی نیز تعداد 45 مبلغ بومی و غیربومی در امامزادگان شاخص خراسان جنوبی مستقر شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار