قائم مقام وزیر کشور با بیان این که تشکیل خانه احزاب قدم بزرگی بود، گفت: احزاب می توانند ما را نقد و نظارت کنند.
کد خبر: ۳۰۷۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸ 05 October 2016
محمد حسین مقیمی روز چهارشنبه در حاشیه همایش معاونین سیاسی وامنیتی استانداری های سراسر کشور در جمع خبرنگاران افزود: چون حوزه های معاونت های سیاسی،امنیتی واجتماعی استانداران گسترده است، در طول سال، هر سه ماه یک بار همایش معاونان سیاسی را برگزار می کنیم.
وی با بیان اهمیت جایگاه و نقش آنها گفت: باید هماهنگی کامل برقرار شود و ما در این همایش ها توقعاتی را که در سیاست های استان وجود دارد را به اطلاع آنها می رسانیم.
معاون سیاسی وزیر کشور در مورد موضوع امنیت کشورگفت: امنیت سیاسی را در انتخابات قبل شاهد بودیم، دو انتخابات همزمان با تعداد زیادی داوطلب در اوج نشاط سیاسی برگزار شد.
وی افزود: در همه حوزه های ما انتخابات آرام و با امنیت کامل برگزار شد، برای همین تشکر می کنم که مدیران ما اقدامات پیشگیرانه خوبی مدیران داشتند. 
مقیمی ادامه داد: مردم نقش خوبی در برقراری نظم انتخابات داشتند، هم اینک نیزهمه سعی می کنند فعالیت های انتخاباتی در چارچوب قانون باشد. 
وی تشکیل خانه احزاب را دراین راستا قدم بزرگی نام برد و گفت: البته ما هم باید کمک کنیم که احزاب بدانند، می توانند ما را نقد و نظارت کنند و این نیاز به پشتیبانی دارد.
مقیمی ادامه داد که موفقیت های دولت ناشی از همکاری مردم است وافزود: وزیر کشور در همایش استانداران بر چند موضوع از قبیل تکریم ارباب رجوع، مباحث آسیب های اجتماعی، معیشت مردم و اقتصاد مقاومتی و نیز نقش استانداری ها در این زمینه و همچنین آمادگی برای انتخابات سال آینده، تاکید کردند.
مقیمی تصریح کرد که اگر دولت در کاهش تورم شاخص خوبی داشته نقش مردم تاثیرگذار بوده و باید توجه زیادی به پشتیبانی مردم داشته باشیم.
وی اظهار کرد که تکلیف داریم با ارباب رجوع برخورد مناسبی داشته باشیم، و تاکید کرد: این وظیفه ماست، انجام وظیفه هم باید صادقانه باشد تا اعتماد مردم به دولت ادامه پیدا کند.
قائم مقام وزیر کشور در مورد تغییرات فرمانداران و استانداران تصریح کرد که تغییرات در حد کم همیشه هست و افزود: برخی فرمانداران بازنشسته شدند برخی هم دوست دارند محل کار آنها تغییر یابد، تعداد کمی هم می گویند ادامه کار برایشان میسر نیست، سیاست ما در ادامه کار مدیران همراهی با برنامه های دولت و کارآمدی است.
مقیمی در مورد احتمال تغییر استاندار اصفهان نیز گفت: هر زمانی که استانداری به دولت معرفی کنیم و تصویب شود، او را اعلام می کنیم و هر زمان در مورد اصفهان هم دولت تصویب کرد، از طریق رسانه ها اعلام می شود.
معاون سیاسی وزیر کشور در مورد این که آیا غیر از احمدی نژاد به فرد دیگر تذکر برای فعالیت های انتخاباتی داده شده است یا خیر، اظهارداشت: ایشان هم آنقدر فعالیت تبلیغاتی نداشت، به عناوین دیگری به سفر می رفت و سخنرانی می کرد، موردی در این خصوص گزارش نشده است.
وی ادامه داد که تبلیغات انتخابات یعنی فردی اعلام کند نامزد انتخابات می شود، اینکه افراد باسابقه قدم بگذارند و توصیه هایی کنند همیشه هست.
مقیمی دامنه انتخابات شورا ها را وسیع عنوانکرد و افزود: شاید در این موارد تبلیغات شود که در این مورد با فرمانداران صحبت شده، تذکر دادیم افراد باید خود را برای آمدن در این فضا آماده کنند و این طبیعی است، کار احزاب و تشکل های سیاسی هم اساسا همین است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار