استاندار یزد در پیامی به مناسب روز روستا و عشایر گفت: روستاها پایگاه های کار و تولید و پشتوانه های استقلال و خودکفایی مواد غذایی هستند.
کد خبر: ۳۰۸۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ 07 October 2016
به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی در این پیام آورده است: روستا واژه ای است آشنا و صمیمی با فضایی همیشه سبز و دل انگیز، شبهایی رویایی و روزهایی زلال و فرحبخش که برای شهرنشینان گرفتار در غوغای ترافیک و دود و آلودگی صوتی آرزویی زیبا و برای خستگان زندگی ماشینی ، دلارامی مطلوب و روح افزاست .
وی ادامه داد: هر چند امروز رشد فرآیند شهر و شهرنشینی این فضای ساده و با صفا را تحت تاثیر قرار داده و سبک زندگی روستا را دستخوش تغییرات کرده است اما دولتمردان در صددند تا با ایجاد اشتغال و حفظ جمعیت، روستا ها را بعنوان پایگاههای کار و تولید و پشتوانه های استقلال و خود کفایی مواد غذایی رشد و توسعه دهند.
استاندار یزد خاطر نشان کرد: حفظ باغات و منابع طبیعی و سلامت محیط زیست در گرو آبادانی روستاهاست و در مناطق کویری، این روستاییان هستند که به عنوان سربازان فداکار در خاکریز های مقاومت راه کویری شدن و بیابان زایی را بسته اند.
در پیام میرمحمدی آمده: برای ما فرهنگ، سبک زندگی و آداب و رسوم اجتماعی، معماری، خانه سازی و مزرعه و گل و گیاه و دام و از آن گذشته زندگی بر اساس عاطفه و محبت، اتحاد و آرامش و ارتباطهای صمیمانه و همیاری ها و همدلی های اسلامی مورد تاکید و توجه است .
استاندار یزد اضافه نموده: در روستا زندگی بر مفهوم کار، تولید، عشق و امید و ارتباطات عاطفی و انسانی می چرخد، همان چیزی که در شهرنشینی ناپیدا یا بسیار کمرنگ است.
میرمحمدی افزوده: بنابراین برای حفظ فرهنگ و اصالت روستایی و پشتیبانی از شعار استقلال و آزادی مردم عزیز و انقلابی ایران اسلامی ضروری است موضوع توسعه و پیشرفت روستاها را به عنوان تکلیفی قطعی و وظیفه ای توقف ناپذیر با ملاحظه چنین نکاتی از نگاه برنامه ریزان و دست اندرکاران امور اجرایی و تقنینی قرارگیرد و با جهت گیری ایجاد اشتغال و تأمین امکانات زندگی روند مهاجرت از شهر به روستا را فراهم کرد و زندگی آرام و لذت بخش را برای پرواز اندیشه و فروزش افکار به دست آورد.
'اینجانب روز روستا و عشایر را صمیمانه به همه روستانشینان و عشایر محترم بویژه به روستاییان و جوانان روستایی و عشایر غیور استان دارالعبادۀ یزد تبریک عرض نموده و برای همه مسئولان استان، فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی روستا آرزوی توفیق و سربلندی روز افزون دارم'.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار