معاون سیاسی استاندار گفت:در ایام اربعین سال گذشته زائران 32 کشور، استان ایلام و مرز مهران را برای تردد به عتبات عالیات انتخاب کردند که خود این مساله می تواند بهترین منبع برای معرفی استان در سطح ملی و بین المللی باشد.
کد خبر: ۳۰۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 10 October 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ حسین کلانتری روز دوشنبه در نشست بنیاد ایران شناسی اظهار کرد: کشور ایران به لحاظ گستردگی جغرافیایی، تنوع اقوام و مذاهب که در آن زندگی می کنند و تاریخ طولانی، باید بیشتر به شناسایی و معرفی مناطق مختلف آن توجه کرد.

وی هدف و مقاصد بنیاد ایران شناسی را کوشش در ساماندهی فعالیت ها و گسترش آن به منظور شناساندن جلوه های تمدن و فرهنگ ایران اسلامی، تاریخ و زبان دانست و افزود: ایجاد شعبه این بنیاد در استان می تواند به روند تحقیقات ایلام شناسی انسجام و توان بهتری ببخشد و محیط مناسب تری برای کارهای پژوهشی در اختیار فرهیختگان و دانش پژوهان قرار دهد.

کلانتری با اشاره به وضعیت استان ایلام یادآور شد: تردد میلیونی زائران اربعین حسینی از مسیرهای منتهی به مرز بین المللی مهران فرصت بسیار خوب و مناسبی برای ایلام ایجاد کرده تا در سطح کشور و حتی بین المللی بیشتر معرفی شود.

وی گفت:

کلانتری تاکید کرد: علاوه بر این، ایجاد و تاسیس بنیاد ایران شناسی در استان می تواند زمینه را برای انجام کارهای مختلف علمی، فرهنگی و همچنین تاریخی را در استان ایلام فراهم آورد.

معاون استاندار ایلام با اشاره به وظایف این شعبه در ایلام گفت: تعیین اولویت های مطالعاتی و تحقیقاتی در زمینه تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم گویش و پوشش مردم استان، تعیین عناوین مهم پژوهشی مناسب برای رساله های دانشگاهی، تمهید و تدارک مقدمات، امکانات و تدوین برنامه های لازم پژوهشی، گردآوری تحقیقات، تالیفات و آثار نخبگان و فرهیختگان، تهیه فهرستی از مطالعات و تحقیقات انجام یافته در زمینه های مختلف مربوط به استان و انجام برنامه های تحقیقاتی مصوب شورای پژوهشی بنیاد ایران شناسی از جمله وظایف این بنیاد است.

کلانتری بر انتقال مکان فعلی بنیاد ایرانشناسی به فرهنگسرای جوان تاکید کرد و افزود: در آینده باید زمین مناسبی برای ساخت شعبه استانی این بنیاد در نظر گرفته شود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار