اخبار ویژه تابناک اردبیل
رصد‌خانه «تابناک» ‌بسته خبرهای ویژه ای برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. پیگیری خبرهای ویژه رصد شده توسط رصدخانه تابناک اردبیل، مخاطبان را از پشت پرده برخی جریانات و مسایل سیاسی و اجتماعی آگاه می‌کند.
کد خبر: ۳۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵ 04 May 2015

رصد‌خانه «تابناک» ‌بسته خبرهای ویژه ای برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. در بسته خبری ویژه تابناک اردبیل، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد.

پیگیری خبرهای ویژه رصد شده توسط رصدخانه تابناک اردبیل، مخاطبان را از پشت پرده برخی جریانات و مسایل سیاسی و اجتماعی آگاه می‌کند.


تنش در انتخابات شورای هماهنگی اصلاح طلبان

از منابع موثق خبر می رسد در جریان انتخاب کمیته انتخابات شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان اردبیل، تنش های لفظی بین برخی حضار به وجود آمده است. گویا برخی نمایندگان احزاب اصلاح طلب اعتراضاتی به نحوه رای گیری و لابی های درون گروهی داشته اند و به همین دلیل با عصبانیت جلسه انتخابات را ترک کرده اند.


مدیر کلی یک رسانه ای در منابع طبیعی

شهامت هدایت به عنوان مدیر کل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل منصوب و معرفی شد. وی پیش از این به عنوان رئیس اداره جنگلکاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی مشغول فعالیت بود.

شهامت هدایت از چهره های معتدل اصلاح طلب است و سابقا عضو حزب هبستگی بوده است.

وی همچنین از فعالان باسابقه مطبوعات استان است و سابقه عضویت در هیات رئیسه خانه مطبوعات ، مدیر مسئولی ندای ساوالان و سرپرستی روزنامه های سراسری مثل ابرار، اعتماد و ... را در کارنامه دارد.


انتقاد نمینی ها از یک خبرگزاری

انتشار خبری در صفحه استانی یکی از خبرگزاری های دولتی با عنوان "کلنگ زنی منطقه ویژه اقتصادی اردبیل در هفته آینده" با اعتراض وبلاگ نویسان شهرستان نمین مواجه شده است.

آنها می گویند منطقه ویژه اقتصادی سالهاست که با عنوان "منطقه ویژه اقتصادی نمین" شناخته می شود و استاندار اردبیل هم در نشست با مسئولان با همین قید نمین از این طرح یاد می کند.

گویا نمینی ها احساس می کنند اقدام یکی از خبرگزاریها در حذف نام نمین از عنوان خبر مذکور عمدی بوده است.

برخی اهالی شهرستان نمین معتقدند هویت این منطقه تاریخی به دلیل نزدیکی با مرکز استان ، زیر سایه نام اردبیل مغفول مانده است. این در حالی است که اردبیلی ها همواره از منطقه نمین و فرهنگ و زیبایی های آن به نیکی یاد می کنند و به اصطلاح به این منطقه احترام و دلبستگی ویژه ای دارند.


وعده انتخاباتی برای آبگیری سد کوثر

اعلام خبر آبگیری سد کوثر تا آخر امسال باعث تعجب اهالی این شهرستان شده است. مردم می پرسند وقتی واضح است که سد کوثر تا آخر امسال تکمیل نمی شود و قابل بهره برداری نیست، چرا باید بخاطر تبلیغات انتخاباتی به مردم وعده دروغ داد؟


انتقاد حقیقت پور از ظریف

نماینده اردبیل، نیر و نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از پیام تبریک ظریف به انتصاب وزیر امور خارجه به عربستان انتقاد کرد.

منصور حقیقت پور گفت: رویکرد ما باید نسبت به عربستان تغییر پیدا کند و یک رویکرد سیاسی دیپلماتیک محکم تهاجمی نسبت به عربستان داشته باشیم زیرا ما در حوزه های مختلف نظیر سوریه، عراق، بحرین، یمن و .... از لحاظ سیاسی با رژیم آل سعود درگیریم.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که الان وقت کنار آمدن با عربستان نیست؛ چراکه آنها خطاها و جهالت های استراتژیک زیادی انجام داده اند.


انتقاد از وضعیت جمع آوری فاضلاب در سرعین

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل از وضعیت شبکه فاضلاب شهری سرعین انتقاد کرد.

در ماههای اخیر سر ریز و رهاسازی فاضلاب برخی هتل های سرعین باعث انتشار بوی بد در شهر چشمه های بهشتی شده است. همچنین گزارش شده است که رهاسازی فاضلاب باعث آلودگی برخی زمین های کشاورزی سرعین شده است.


غیر استاندارد بودن آسانسور برخی ساختمان های سرعین

از منابع موثق خبر می رسد برخی آسانسور برخی ساختمانهای احداث شده در سرعین گواهی استاندارد ندارد و در زمان گذشته سهل انگاری هایی در صدور پایان کار صورت گرفته است. به نظر می رسد خریداران واحدهای اقامتی در سرعین بهتر است از استاندارد بودن آسانسورها اطمینان حاصل کنند.


رصد آمار خیانت های زناشویی در دادگاهها

در سالهای اخیر آمار خیانت‌های زناشویی و یا شکاکیک زوجین به همدیگر به یکی از دلایل اصلی افزایش آمار طلاق تبدیل شده است. این معضل در برخی از استان های کشور در حال گسترش است . برخی ها برنامه های ماهواره ای و توسعه شبکه‌های ارتباطی اجتماعی را از اصلی ترین عوامل افزایش این معضل می دانند.

به نظر می رسد که مسئولان قضایی استان نیز با کنکاش در پرونده ای تشکیل شده طلاق در دادگاه های ، وضعیت موجود را رصد کنند و در صورت افزایش معنی دار این آمار ، موضوع برای کار فرهنگی بیشتر به اطلاع مسئولان رسانده شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار