رئیس دامپزشکی کرمانشاه عنوان کرد
رئیس دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود 300 هزار رأس دام در معرض بیماری تب مالت است، گفت: تا زمانی که دام‌های آلوده از گله خارج نشوند بیماری تب‌مالت همچنان باقی می‌ماند.
کد خبر: ۳۱۰۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶ 10 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نادر پرور ظهر امروز در کارگاه امنیت غذایی که در دفتر معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه با حضور فرماندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری و مدیران اجرایی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بیماری‌های دامی بزرگترین عامل تهدیدکننده سرمایه‌های دامی در کشور و استان است.

وی به مرزی بودن استان با کشور عراق و همچنین در معرض قرار گرفتن بیماری‌های دامی اشاره کرد و گفت: کرمانشاه، کردستان، ایلام و همدان جزو استان‌های با درصد بالای مبتلا به تب‌ مالت در کشور هستند.

وی با بیان اینکه میزان تب مالت به نسبت انسان‌های آلوده به این بیماری اعلام می‌شود، بیان کرد: سلامتی نزدیک به 300 میلیون دام سبک و 220 هزار رأس دام سنگین در استان کرمانشاه که جزو سرمایه‌های اقتصادی محسوب می‌شوند، مورد توجه هستند.

رئیس دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود 300 هزار رأس دام در معرض بیماری تب مالت است، ادامه داد: تا زمانی که دام‌های آلوده از گله خارج نشوند بیماری تب‌مالت همچنان ماندگار باقی می‌ماند.

پرور از شناسایی بسیاری از کانون‌های آلوده به تب مالت خبر داد و افزود: در این زمینه 6 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است که باید از دام‌های آلوده خون‌گیری شود و سه آزمایش بر روی آن‌ها انجام شود.

وی تأکید کرد: مقدمات ریشه‌کن کردن تب مالت در استان کرمانشاه فراهم شده است و اگر اعتبار تخصیص یافته به‌موقع تزریق نشود این بحران همچنان باقی می‌ماند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار