ماجرای اجرای موسیقی در قم، دراماتیک‌تر از شهر مشهد پایان یافت. در قم این ماجرا یک قربانی گرفت و موجب شد مدیر کل ارشاد این استان از سمت خود استعفا دهد و حتی عواقب کار از مدیر کل ارشاد استان قم عبور کرده و به وزیر ارشاد کشور نیز رسید.
کد خبر: ۳۱۰۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷ 12 October 2016
 برخی رسانه‌ها خبر داده اند که عصر روزگذشته جلسه فوق العاده معاونين وزارت ارشاد تشكيل شده و جنتي در اين جلسه، از احتمال استعفاي خود سخن گفته است. جنتي موضوع احتمال استعفای خود را با برخی اعضای خانواده‌اش نيز مطرح كرده است. يكي از دلايلي كه احتمال تصميم جنتي را تقويت كرده، عدم حضور وي در سفر اخير رييس جمهور به تايلند بوده است؛ سفري كه پيش از انجام، نام جنتی در ميان همراهان رييس جمهور بود.
 
ماجرا از کجا آغازید؟
پس از کنسرت جنجالی قم آیت‌الله یزدی گفته بود: «هیچ‌کس حق ندارد عذرخواهی مدیرکل ارشاد را بپذیرد، چون حریم حضرت معصومه(س)، حریم حوزه‌های علمیه و مراجع شکسته شده است، اینجا قم است.» وزیر ارشاد هم علیرغم عذرخواهی مدیر کلش در استان قم استعفای او را پذیرفت.
 
وزیر ارشاد به دلیل آنچه که به زعم او رنجش خاطر برخی از فضلای حوزه علمیه قم» عنوان شده است با استعفای وزیرمدیرکل  ارشاد موافقت کرده است. فضلای حوزه علمیه‌ای که مصداق آن آیت الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواهد بود.
 
استعفای سوال برانگیز آقای مدیر کل
حسین نوش‌آّبادی سخنگوی وزارت ارشاد در رابطه با ماجرای استعفای مدیرکل ارشاد قم می‌گوید:« آقای دانشی روحانی خوش‌سابقه و اهل علم است ایشان ملبس به لباس روحانیت است و پس از توضیحاتی که وزیر ارشاد دادند ایشان نیز توضیحات را پذیرفته و با استعفای ایشان موافقت کردند.»
 
این اظهار نظر نشان می‌دهد که مدیر کل ارشاد قم بعد از صحبت با وزیر ارشاد مجاب به استعفا شده است؛ چرا که این مسئله همواره در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است اگر وزیر تا این حد دلیل برای پایان کار مدیر کل خود داشته است برای چه ایشان را برکنار نکرده تا مسئولیت و افتخار برکناری یک مدیر کل ضعیف را برای خود ثبت کرده باشد!
 
فرارو
برچسب ها: وزیر ارشاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار