رئیس بسیج فرهنگیان سپاه امام رضا(ع) گفت: 40 نفر از معلمان نمونه و منتخب استانی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۳۱۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳ 05 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از ایسنا سرهنگ حسین نظیف، در همایش گرامیداشت هفته مقام معلم كه امروز 14 اردیبهشت ماه در دانشگاه فرهنیگان شهید بهشتی برگزار شد، اظهار كرد: 40 نفر از معلمان نمونه و منتخب استانی از مجتمع آیه‌ها به دیدار مقام معظم رهبری اعزام خواهند شد.

وی عنوان کرد: از 89 هزار فرهنگی سطح استان 50 درصد جزو بسیج فرهنگیان محسوب می‌شوند كه در 198 پایگاه استان فعالیت دارند.

رییس بسیج فرهنگیان سپاه امام رضا(ع) با اشاره به افزایش كانون‌های بسیج فرهنگی به 50 كانون در پایان سال گذشته، خاطرنشان كرد: در هیچ منطقه و ناحیه‌ای نیست كه بسیج فرهنگیان فعالیت نداشته باشند.

نظیف با بیان اینكه در حال حاضر 50 درصد از معلمان در بسیج تشكیل پرونده داده‌اند، ادامه داد: جلب آموزش، حفظ انسجام و آمادگی از جمله فرآیندهای عضویت در بسیج فرهنگیان است.

رییس بسیج فرهنگیان سپاه امام رضا(ع) با تاكید بر اینكه «شورای امر به معروف و نهی از منكر از برنامه‌های بسیج فرهنگیان در سال جاری است»، افزود: برنامه‌های الزامی، ‌تشكیلاتی، بومی و محلی در 14 سرفصل و 6 عنوان در سال جاری اجرایی خواهد شد.

وی قشر بسیج فرهنگی را در سه سطح عادی، فعال و كادر تقسیم‌بندی كرد و افزود: علاوه بر آموزش‌های متداول، برنامه‌های تخصصی به منظور توانمندسازی علمی- فرهنگی همكاران در 300 عنوان در سال جاری همچنین توانمندسازی آنان در جنگ نرم از دیگر اقدامات بسیج فرهنگیان است.

منصوریان، معاون پژوهشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار كرد: 79 درصد از معلمان نمونه كشوری بسیجی هستند كه از این میان 30 درصد آنان سابقه ایثارگری دارند.

وی با اشاره به شعار سال، خاطرنشان كرد: همدلی و همزبانی یك سیاست راهبردی، رهنمود اجرایی و فصل‌الخطاب تمام فعالیت‌هاست.

منصوریان با بیان اینكه «باید در راستای تحقق شعار سال، حفظ ارزش‌ها و تعمیق آن‌ها در جامعه گام‌های موثری برداشته شود»، افزود: استاد مطهری یك شخصیت چند جانبه بود كه برای تمامی اقشار حرف برای گفتن داشت، از خود آثار گفتاری و نوشتاری بسیاری بر جای گذاشت كه این آثار یك منبع ابدی از معارف دینی و معنوی است.

معاون پژوهشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان با بیان اینكه «حدود 110 برنامه استادی در قالب تكریم، هم‌اندیشی، برنامه‌های كاربردی و اجرایی تدارك دیده شده است»، ادامه داد: كار فرهنگی و تربیتی اثرگذار در دراز مدت مشهود می‌شود و به تدریج بر دل و جان دانش‌آموزان نفوذ خواهد كرد.

منصوریان با تاكید بر اینكه « 36 هزار شهید دانش‌آموز معلمان واقعی جامعه ما هستند»، اظهار كرد: سال گذشته اقدام خوبی در خصوص جمع‌آوری وصیت‌نامه شهدای دانش‌آموز در زمینه تعلیم و تربیت صورت گرفت، مدیون شهدا هستیم و باید راه آنان را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: امام خمینی معمار اندیشه دینی در عصر حاضر بود و تشكل بسیجی یكی از یادگاری‌های ایشان به منظور دفاع از ارزش‌های دینی محسوب می‌شود.

منصوریان عنوان کرد: بسیج دانش‌آموزی در مقاطع اول و دوم متوسطه با 480 هزار عضو فعال است كه این رقم به معنای آن است كه 50 درصد دانش‌آموزان استان، عضو تشكل بسیج هستند.

وی با اشاره به تربیت و تعلیم 1200 فرمانده بسیج دانش‌آموزی در سال گذشته، تصریح كرد: در سال جاری نیز 4 هزار و 700 نفر از دانش‌آموزان بسیجی برای فعالیت در سطح مدارس آموزش داده می‌شوند.

منصوریان سفر راهیان نور با اعزام حدود 30 هزار دانشآموز، برگزاری 110 یادواره شهدا در سطح مدارس شاهد استان را از دیگر اقدامات استان در این حوزه دانست و یادآور شد: در حال حاضر نیز دیگر مدارس در كنار مدارس شاهد در حال برگزاری یادواره شهدا هستند كه 110 یادواره شهدا به 200 یادواره افزایش یافته است.

وی خاطرنشان كرد: طرح آیه‌های تمدن طرح بسیج دانش‌آموزی در قالب برنامه‌های علمی، آموزشی، المپیاد فرهنگی بسیج و مسابقات علمی كه تاكنون برگزاری چنین طرح‌هایی بازخورد مطلوبی داشته است.

منصوریان طرح هجرت اردوهای جهاد سازندگی و حلقه صالحین را از دیگر برنامه‌های فرهنگی بسیج دانش‌آموزی اعلام كرد و افزود: در طرح هجرت، دانش‌آموزان به منظور كمك به مردم نیازمند به مناطق محروم اعزام می‌شوند و در چنین سفرهایی است كه دانش‌آموزان آمادگی و توانایی لازم را برای مقابله با سایر مسائل و مشكلات اجتماعی كسب خواهند كرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار