کد خبر: ۳۱۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷ 15 October 2016
به گزارش تابناک یزد، مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به اینکه ۵ هکتار اراضی ملی در یزد رفع تصرف شد، گفت: رای ۳۶ پرونده زمین‌خواری در یزد به نفع دولت صادر شد.

محمدرضا نقصان‌محمدی در آئین بهره‌برداری از یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در استان یزد، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با پدیده زمین‌خواری اظهار داشت: از مهمترین رویکردها و اولویت‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان‌، توجه به پیشگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به اینکه امسال با پدیده تصرف اراضی ملی با قاطعیت کامل برخورد می شود، گفت: امسال تاکنون 36 مورد از پرونده‌های تصرف اراضی ملی در استان یزد به موفقیت رسیده و محاکم قضایی به رفع تصرف رای داده اند.

نقصان‌محمدی میزان زمین رفع تصرف شده را 5.5 هکتار با ارزش بیش از 13 میلیارد ریال دانست و گفت: با صدور این احکام، موفق شدیم که این 5.5 هکتار زمین را به دولت برگردانیم.

وی تعداد پرونده‌های تشکیل شده در سال گذشته را 147 مورد دانست و عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، 138 پرونده در محاکم قضایی به‌نفع دولت صادر شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد عنوان کرد: با صدور این احکام در سال گذشته، موفق شدیم که 25 هکتار از اراضی ملی و دولتی که به تصرف زمین خواران درآمده بود را رفع تصرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی از مهمترین اولویت‌های کاری در این زمینه است، گفت: در صورتی که بتوان پیشگیری لازم در زمینه تصرف اراضی ملی را انجام داد، تعداد پرونده های قضایی در این زمینه هم کاهش محسوسی می یابد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار