مدیر کل محیط زیست استان فارس گفت: اگر در پی ترغیب مردم به ورزش و ارتقای سطح سلامت جامعه هستیم باید به ابزارهای آنها هم توجه کنیم از جمله اینکه ایجاد مسیری برای دوچرخه سواری در شهر شیراز ضروری است.
کد خبر: ۳۱۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸ 18 October 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:حمزه ولوی، سه شنبه در دیدار با مدیر کل ورزش و جوانان فارس در شیراز افزود: رفتن به مناطق کوهستانی و عرصه های طبیعی محیط زیست فارس برای جوانان و ورزشکاران بسیار جذاب است و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان می توان شرایط استفاده از این مکان ها را برای آنها مهیا کرد.
وی اضافه کرد: تنها کوهنوردان فارس می دانند که در منطقه تنگ سرخ واقع در بزرگراه حسینی الهاشمی شیراز سه هزار هکتار جنگل زیبا وجود دارد که باعث وجود هوای خوب در شیراز شده است.
مدیرکل محیط زیست فارس افزود: مجوزهای زیادی برای بهره برداری از معدن در منطقه بهرام گور صادرشده بود اما اجازه ندادیم چنین کاری صورت پذیرد چرا که هراندازه این معادن ظرفیت داشته باشند، زمانی که کار تمام شد دیگر نه محیط زیستی وجود دارد و نه گورخرهای این منطقه زنده هستند.
وی بیان کرد: در فارس عرصه های طبیعی زیست محیطی بسیاری از جمله منطقه بهرام گور وجود دارد که ورزشکاران می توانند از آنها استفاده کنند.
ولوی افزود: وجود جانوارانی مانند گورخرها در منطقه بهرام گور ظرفیت بسیار خوبی برای جذب توریست و به تبع آن ایجاد یک درآمد پایدار از محل گردشگری طبیعی است.
منطقه حفاظت شده بهرام گور در شرق استان فارس و شمال شرقی شهرستان نی ریز واقع شده و در کنار جلوه های بکر زندگی جانوری، معادن غنی را در خود جای داده است.
شهرستان نی ریز در فاصله 192 کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

** ورزشکاران دوستدار محیط زیست هستند
مدیرکل ورزش و جوانان فارس هم در این نشست بیان داشت: ورزش مهم ترین عامل برای سلامتی مردم یک جامعه است و برای انجام یک ورزش مناسب نیاز به محیط زیستی با طراوت است.
حیدرعلی کامیاب کلانتری افزود: باید این موضوع را به همگان یادآور شد که حفظ محیط زیست نقش بسیار موثری بر سلامت روان و جسم دارد و می توان گفت ورزشکاران بهترین دوستداران محیط زیست هستند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه محیط زیست به صورت مستقیم بر سلامت مردم تاثیر گذار است اداره کل ورزش و جوانان فارس آماده است در ارتباط با مباحث حفاظت از محیط زیست با این نهاد همکاری کند.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس افزود: مردم باید بدانند که اگر محیط زیست با راه اندازی یک مجموعه صنعتی و یا معدن مخالفت دارد به معنای جلوگیری از افزایش اشتغال نیست بلکه به دنبال حفظ یک منبع پایدار است.
کامیاب کلانتری ادامه داد: تبلیغ برای محیط زیست و جاذبه های گردشگری فارس از جمله کارهایی است که به کمک ورزش می توان انجام داد چرا که بسیاری از مردم کشور و حتی استان فارس، ظرفیت های محیط زیستی این استان را نمی شناسند.
وی ادامه داد: کوه های اطراف شیراز باید در اختیار سلامت مردم به ویژه در زمینه ورزش همگانی باشد و با کمک محیط زیست می توانیم اینگونه فضاهای طبیعی را برای پیاده روی و دوچرخه سواری مهیا کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان در مورد سه شنبه های بدون خودرو نیز گفت: این موضوع به عنوان یک طرح باید در شورای برنامه ریزی استان مطرح شود و سه شنبه های بدون خودرو ابتدا باید از خود مدیران و معاونان سازمان ها آغاز شود.
در ادامه این نشست، تفاهم نامه ای میان اداره های کل محیط زیست و ورزش و جوانان فارس با موضوع همکاری متقابل برای حفظ محیط زیست منعقد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار