استاندارخوزستان:
استاندار خوزستان بر رفع معضل موجود و خروج از بلاتکلیفی در خصوص ساماندهی دستفروشان در اهواز تاکید بسیار جدی داشت
کد خبر: ۳۱۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 20 October 2016
به گزارش تابناک خوزستان، دکتر غلامرضا شریعتی در جلسه بررسی مشکلات دستفروشان و ارائه راهکار که با حضور دکتر میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در استانداری برگزار شد اظهارکرد: باید یک چهارچوب برای برطرف شد مشکلات دستفروشان تعیین شود. البته باید متذکر شد که دستفروشان جزو اقشار آسیب پذیر جامعه به حساب می آیند و در صورت از دست دادن شغلشان دچار آسیب های جدی می گردند. 

شریعتی افزود: همانطور که می دانیم دستفروشان بدون حمایت دولت از طریق دستفروشی برای خود شغل ایجاد کرده اند که در صورت ممانعت آن ها از فعالیت بدون ارائه جایگزین مناسب ممکن است به مشاغل غیرقانونی و بعضا خلاف کشیده شوند. 
 
وی با یبان اینکه باید باتوجه به همه موانع پیش رو این مهم حل شود گفت: برخورد قهری با دستفروشان و همانگونه که در تهران انجام شد مورد قبول اینجانب نیست، باید یک راه حل مناسبی که منافع همه در آن لحاظ شده باشد اتخاذ شود.

 استاندار خوزستان بر رفع معضل موجود و خروج از بلاتکلیفی در خصوص ساماندهی دستفروشان در اهواز تاکید بسیار جدی داشت.

شریعتی با بیان اینکه برخورد قهری با دستفروشان را قبول ندارم، در پاسخ به اصرار فرماندار اهواز و معاون شهردار که بر گزینه خود اصرار می کردند گفت: فرمانداری و شهرداری نباید روی استقرار دستفروشان در پارک ربیع اصرار کنند بلکه باید، راه حل میانه انتخاب شود که منافع حداقلی برای دستفروشان را نیز در نظر داشته باشد.

وی افزود: بر اساس بررسی ها، محلی که شهرداری برای ساماندهی دستفروشان در نظر گرفته (پارک ربیع) دارای مشکلات متعدد اعم از تهدید امنیت دستفروشان، فاصله چهار کیلومتری تا مرکز شهر، نداشتن حداقل امکانات، ایجاد مزاحمت برای خانواده ها در پارک است.

دکتر شریعتی تصریح کرد: تکمیل بازارچه کیان باتوجه به گفته فرماندار کلانشهر اهواز ظرف 3ماه آینده به پایان خواهد رسید. درخصوص دستفروشان نادری، نیز یک جلسه‌ای روز شنبه در دفتر فرماندار برگزار و مشکل این بخش نیز حل خواهد شد.

به گفته وی، محلی که برای استقرار دستفروشان انتخاب می شود باید ضمن تامین منافع دستفروشان، حقوق کسبه را رعایت و به مدیریت شهری نیز خللی وارد نکند.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار