کد خبر: ۳۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸ 05 May 2015
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران شمار پروژه های نیمه کاره آموزشی استان را۲۰۰ طرح اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعلی قاسمی صبح سه شنبه در جمع مدیران آموزش و پرورش شهرستان بابلسر گفت: عمر برخی از این پروژه ها ۱۲سال می گذرد اما به دلیل کمبود اعتبارات نتوانستیم تا کنون از این پروژه ها بهره برداری کنیم.

وی با بیان اینکه اگر به دنبال توسعه پایدار هستیم باید به دانایی عقل و تربیت شخیصت انسانها بپردازیم، گفت: انسان بدون عقل و اندیشه نمی تواند به رشد و تعالی دست یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه استان مازندران دارای بیش از نیم میلیون فراگیر است، افزود: از این تعداد ۴۶۰هزار دانش آموز، ۴۲هزار نوآموز، ۱۱هزار دانش آموز بزرگسال، ۱۲هزار سواد آموز و مابقی در آموزش از راه دور تحصیل می کنند.

قاسمی تعداد مدارس دولتی استان مازندران را سه هزار و ۸۰۰مدرسه با بیش از ۲۰ هزار کلاس درس عنوان کرد و افزود: ۱۵درصد از دانش آموزان ما نیز در ۵۰۰مدرسه غیر دولتی تحصیل می کنند.

وی با اعلام اینکه تعداد پروژه های نیمه کاره آموزش و پرورش استان مازندران ۲۰۰پروژه می باشد، اذعان داشت: عمر برخی از این پروژه ها ۱۲سال می گذرد اما به دلیل کمبود اعتبارات نتوانستیم تا کنون از این پروژه ها بهره برداری کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه یکی از سرمایه های بزرگ آموزش و پرورش اعتماد مردم به این سیستم است، گفت: خیران آموزش و پرورش تا کنون ۷۰۰پروژه آموزشی احداث و تعهد خیران مدرسه ساز از زمان تاسیس تا کنون ۲۹۰میلیارد تومان بود که تا کنون ۲۳۰میلیارد تومان محقق شد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مازندران در جذب خیران رتبه دوم کشور را داراست، بیان کرد: آموزش و پرورش استان مازندران ۴۱هزار نفر نیروی انسانی دارد که از این تعداد ۲۶هزار نفر معلم هستند و در دوره های آموزش ابتدایی، متوسطه اول و دوم، فنی حرفه ای و استثنایی ساماندهی شده اند.

قاسمی داشتن نیروی مازاد در آموزش متوسطه را از مهم ترین چالش آموزشی استان دانست و تصریح کرد: استقرار پایه نهم ابتدایی چالش دیگر ماست و در آینده در سازماندهی دانش آموزان، فضا، تجهیزات و معلمان با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در غرب استان با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم، اذعان داشت: تامین معلم ابتدایی برای اکثر شهرها از مهم ترین مشکلات ما در این استان می باشد.

قاسمی با بیان اینکه تمام تلاش ما اصلاح ساختار آموزشی است، بیان کرد: افزایش بودجه آموزش و پرورش، کاهش استفاده از نیروهای حق التدریس، داشتن اهداف بلند مدت و هدایت تحصیلی دانش آموزان از مهم ترین برنامه های ما در سطح استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران توانمندسازی معلمان، آموزش نیروی انسانی، اقدام به تاسیس مراکز صلاحیت حرفه ای، تاسیس انجمن معلمان، ارتقای توانمندی معلمان و کیفیت آموزشی را از دیگر برنامه این سازمان دانست.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار