رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت از برگزاری مانور زلزله و کاهش مخاطرات ناشی از آن در موسسه نیکوکاری فاطمه الزهرا(س) تفت در بخش معلولین جسمی و ذهنی با حضور نجاتگران هلال احمر خبر داد.
کد خبر: ۳۱۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳ 25 October 2016

به گزارش تابناک یزد،جلیل کهدویی اظهار داشت: یکی از وظایف ذاتی جمعیت هلال احمر، آموزش همگانی برای توان‌افزایی افراد جامعه برای مواجهه با بلایا و سوانح طبیعی و غیرطبیعی است.

وی بیان کرد: در این زمینه برنامه‌های مختلفی در زمینه انجام آموزش‌های همگانی برای آحاد مختلف مردم شهرستان توسط هلال احمر طراحی شده و در حال اجراست.

کهدویی افزود: مربیان داوطلب هلال احمر برای انجام مانور پناه‌گیری و خروج اضطراری و کنترل فشار خون در موسسه فاطمه الزهرا(س) حاضر شدند و بعد از حضور در بخش معلولین جسمی و ذهنی، آموزش‌های لازم به کارکنان این بخش برای آشنایی با کمک‌های حمایتی جمعیت در مواقع بحران، مسائل و مشکلات راه‌های تندرستی و سلامتی و سپس راه‌های پیشگیری از بحران‌هایی نظیر زلزله و روش‌های پناه‌گیری امن، مکان‌های امن، روش‌های مراقبت از سر و گردن و خروج اضطراری را ارائه دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر تفت خاطرنشان کرد: بعد از آموزش زنگ مانور به صورت نمادین نواخته شد و نیروهای عملیاتی به صحنه حادثه وارد شدند و به همراه پرسنل موسسه مشغول به امدادرسانی در محل‌های درمانی اضطراری نزدیک به حادثه کردند و پس از انجام اقدامات درمانی اولیه، مصدومان فرضی (معلولین جسمی و ذهنی) با آمبولانس‌های اورژانس و هلال احمر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی اظهار کرد: این مانور با حضور بیش از 25 نفر از  نجاتگران خواهر و برادر جمعیت هلال احمر و با همکاری کانون بسیج جامعه پزشکی، آتش نشانی، اورژانس، ستاد حوادث بحران شبکه بهداشت و مدیریت و پرسنل موسسه نیکوکاری فاطمه الزهرا(س) برگزار شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار