نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌آهن اردبیل با تمایل قرارگاه خاتم‌الانبیا به این مجموعه داخلی سپرده می‌شود تا هر چه سریع‌تر اردبیل به خط ریلی ملی تبدیل شود.
کد خبر: ۳۱۸۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸ 25 October 2016

صدیف بدری در گفت‌و‌گو با فارس در اردبیل در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون عمران مجلس با وزیر راه و شهرسازی و مسؤولان سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: ما در این جلسه بعد از بحث و بررسی‌های مختلف به صراحت اعلام کردیم که باید هر چه سریع‌تر پروژه راه‌آهن اردبیل آن هم با تکیه بر توان شرکت‌های داخلی تکمیل شده و اهالی استان بعد از سال‌ها سوت قطار را بشنوند.

وی گفت: به رغم ادعای مسؤولان در نبود بودجه و اعتبار مناسب قرار شد به جای بی‌نتیجه بودن پیگیری‌ها در حوزه فاینانس خارجی که آبی از این محل برای راه‌آهن اردبیل گرم نمی‌شود ما به سمت بخش خصوصی و استفاده از توان پیمانکاران توانمند داخلی برویم که پیشنهاد ما تکمیل راه‌آهن اردبیل به همت قرارگاه خاتم‌الانبیا بود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌آهن اردبیل با تمایل قرارگاه خاتم‌الانبیا به این مجموعه داخلی سپرده می‌شود تا هر چه سریع‌تر اردبیل به خط ریلی ملی تبدیل شود.

بدری بیان کرد: قرار شد به شکل سه جانبه با حضور مسؤولان وزارت راه و شهرسازی، کمیسیون عمران مجلس و قرارگاه خاتم‌الانبیا با نظارت سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای طی دو هفته آینده برگزار شود تا بتوانیم با تامین اعتبار کافی این پروژه را به دست توانمند قرارگاه خاتم‌الانبیا به نتیجه برسانیم.

وی عنوان کرد: قرار است 50 درصد اعتبار این پروژه از محل اسناد خزانه و 50 درصد نیز از محل ماده 56 قانون بودجه تامین شود تا راه‌آهن اردبیل به سرعت به نتیجه مطلوبی برسد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: مقرر شد تا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء درخصوص تکمیل پروژه فرسایشی راه‌آهن اردبیل-میانه و نیز توسعه بزرگراهی جاده‌های استان اردبیل وارد گود شود و شاهد پیشرفت‌های اساسی و اقدامات عملی در این خصوص باشیم.

بدری یادآور شد: این پیشنهاد با موافقت وزیر راه و شهرسازی مواجه شد و بنا به اظهارات وزیر راه و شهرسازی، بودجه لازم برای توسعه بزرگراهی جاده‌های استان اردبیل نیز از محل صندوق توسعه ملی در اختیار استان اردبیل قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: توسعه و پیشرفت استان علاوه بر تلاش، پیگیری و چانه‌زنی نمایندگان مجلس در قالب کمیسیون‌های تخصصی و در سطح وزرا و مسؤولان ارشد کشوری همت و پیگیری مستمر و خستگی‌ناپذیر مسؤولان ارشد استانی را می‌طلبد تا بلکه استان اردبیل نیز عقب‌ماندگی مضاعف خود از سایر استان‌ها را جبران کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد پروژه‌های عمرانی زیرساختی نظیر راه‌آهن اردبیل تصریح کرد: عدم تحقق وعده تکمیل راه‌آهن اردبیل ازسوی رئیس جمهوری نیز از عوارض اینگونه خودزنی‌ها است که ما شاهد آن هستیم.

40 هزار میلیارد تومان اصلاح بودجه برای پرداخت بدهی پیمانکاران

نماینده مجلس دهم با بیان اینکه ما در تکمیل بزرگراه‌های استان نیز خواستار مشارکت توانمند قرارگاه خاتم‌الانبیا شدیم تا با تامین اعتبارات مناسب محور اردبیل – سرچم در قالب بزرگراه ، نیر – سراب ، آستارا – نمین، اردبیل – مشگین‌شهر و اردبیل – مغان می‌تواند به سرعت تکمیل شود، گفت: قرار شده است تمام مطالبات پیمانکاران با جمع‌بندی نهایی از محل اصلاح بودجه 95 و با پیش‌بینی 40 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه پرداخت شود تا با این پرداخت توان مالی پیمانکاران برای ادامه پروژه فراهم آید.

بدری اظهار کرد: با تامین این اعتبار و پرداخت آن به حساب پیمانکاران در سال آینده می‌توانیم امیدوار باشیم تا با سرعت بیشتر پروژه‌ها در سطح استان عملیاتی و اجرایی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار