فرماندار شهرستان خاش گفت: دولت نگاهی ویژه و توسعه گرا و عدالت محور به منطقه و شهرستان مرزی خاش سیستان و بلوچستان و مردمان ارزشمند آن دارد.
کد خبر: ۳۱۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷ 29 October 2016

محمداکبر چاکرزهی افزود: تلاش برای شکوفا کردن استعدادها و بهره گرفتن از ظرفیتهای شهرستان خاش در دستور کار دولت بوده که در حوزه های مختلف کارها و خدمات دولت ملموس و مشهود است.

وی اظهار داشت: شهرستان خاش در مباحث کشاورزی، گردشگری، خدماتی، صنعتی و غیره پتانسیل دارد که در سه سال و اندی از فعالیتهای دولت شاهد رشد خدمات و ارتقای شاخصها بوده ایم.

این مسئول ادامه داد: در مباحث امنیتی با تلاشها و پیگیری های دولت و نگاه ویژه استاندار توانسته ایم با همکاری علما و معتمدان و اعضای شورای تامین و دستگاه قضایی حدود بیست مورد اختلاف قومی را حل و فصل و به سازش تبدیل کنیم.

چاکرزهی بیان کرد: تلاش برای تقویت عناصر وحدت و همگرائی و بهره گرفتن از ظرفیتهای اقوام و طوائف خاش برای کمک به توسعه منطقه از دیگر شاخصهای برجسته اقدامات دولت بوده است.

فرماندار خاش تصریح نمود: پیگیری برای اجرای طرحهای مختلف فرهنگی، ورزشی، خدمات و عمران شهری و روستایی، اقتصادی، صنعتی، آموزشی، گردشگری و دهها مورد دیگر در سه سال از عمر دولت با قوت انجام و همچنان در اولویت کاری مسئولان می باشد.

چاکرزهی گفت: تنها در حوزه مرزی و کمک به تامین نیازهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مرزنشینان مبحث احداث راه دسترسی به مرز روتک را در دستور کار داریم که تاکنون کار بازگشایی 45 درصد از مسیر سخت گذر و کوهستانی انجام شده و با پیش بینی هزینه ای بالغ بر هشتاد میلیارد ریال تلاش می کنیم تا پایان سال مالی جاری بازگشایی محور را به صد در صد برسانیم و در آینده برای زیرسازی و آسفالت آن و در ادامه ایجاد بازراچه و سایر اقدامات برنامه ریزی کنیم.

وی یادآور شد: در همین دولت افزون بر یکصد میلیارد ریال برای اجرای این طرح که از اولویتهای مهم دولت بوده هزینه شده است.

چاکرزهی افزود: توجه به مباحث گازرسانی و راه آهن، اجرای سامانه های نوین آبیاری و حمایت از کشاورزان و غیره نیز از دیگر برنامه های دولت در جهت خدمت رسانی به مردمان خاش هستند.

فرماندار خاش اظهار داشت: دولت در مبحث تامین آب خاش از کارواندر و اجرای خط انتقال آب از این منطقه به سمت شهر نیز تلاش می کند کار را شروع نماید که در این مبحث مذاکرات لازم با پیمانکاران ایرانی شروع شده و طرح در مرحله مناقصه قرار دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار