معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت:استان ایلام با توجه به ذخایر غنی و نفت و گاز و همجواری با کشور عراق یک منطقه بکر برای توسعه سرمایه گذاری در زمینه نفت و گاز و زیر ساخت های توسعه ای است.
کد خبر: ۳۱۹۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 29 October 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ حشمت اله عسگری روز شنبه در دیدار با هیات سرمایه گذاری شرکت عمران التجاره و الاصنایع نماینده رسمی شرکت UNITEd OILT, GIPRO VOSTOKNEFT کشور روسیه در زمینه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی اظهار کرد:
وی با استقبال از امور سرمایه گذاری و توسعه زیربنایی در این استان افزود: مجموعه مدیران استان با همراهی مقامات ارشد کشوری از سرمایه گذاران خارجی استقبال می کنند و خواهان توسعه کشور در همه زمینه ها هستند.

نماینده رسمی و تام الاختیار شرکت یونایتد اویل نیز در این دیدار بر رغبت سرمایه گذاران برای حضور در ایران پس از توافق برجام خبر داد و گفت: کشور ایران منطقه ای بکر برای سرمایه گذاری است.

سمیر عمران از تفاهم نامه برای راه اندازی هفت بیمارستان هلال احمر در استان های تهران، مشهد، اصفهان و ایلام خبر داد و افزود: این بیمارستان ها به هفت بالگرد و همه تجهیزات مورد نیاز فوق تخصصی تجهیز خواهند شد.

وی اظهار کرد: تفاهم های اولیه برای ساخت این بیمارستان ها با مقامات کشور جمهوری اسلامی ایران منعقد شده و کار ساخت این بیمارستان ها در دستور کار قرار دارد.

نماینده رسمی شرکت طرح های توسعه نفت و گاز و صنایع زیرساختی در ایران نیز در این دیدار با ابراز علاقمندی برای حضور در طرح های سرمایه گذاری و زیر بنایی استان ایلام گفت: طرح فاز دوم پالایشگاه نفت، اکتشاف و استخراج چاه گاز، لوله کشی، مطالعه و بررسی پتروشیمی دهلران، فرودگاه صالح آباد با همراهی شرکت کره ای سامسونگ در زمینه تاسیسات زیربنایی فرودگاهی و نیروگاهی، ریلی و احداث راه آهن ایلام - عراق از مهمترین طرح های پیشنهادی این شرکت برای اجرا است.

محمدحسین اصغرزاده تاکید کرد: پس از بررسی طرح ها و ارائه آنها به مقامات ایرانی اجرای این طرح ها در قالب تفاهم نامه عملیاتی خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که اجرای این طرح ها زمینه برای توسعه روابط و تعاملات میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق به ارمغان بیاورد.

 استان ایلام دارای 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است و سومین استان از نظر ذخایر نفت و ششمین استان از نظر ذخایر گاز در کشور بشمار می رود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار