یک متخصص کودکان گفت: کودکان بیش فعال دارای مشخصاتی هستند که باید آن ها را شناخت و با روش های علمی بدون استفاده از دارو به درمان پرداخت.
کد خبر: ۳۲۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷ 31 October 2016
به گزارش تابناک قم، دکتر احمدرضا یعقوبی با اشاره به اینکه هر کودک شیطانی را نمی توان بیش فعال نامید عنوان کرد: کودکان بیش فعال دارای مشخصات و ویژگی های خاص خود هستند و بیش فعالی با شیطنت های کودکانه متفاوت است.

این متخصص کودکان افزود: بیش فعالی بیشتر در پسرها دیده می شود و رفتارهای آن همراه با عدم تمرکز از سوی کودک بر فعالیتی مشخص خود را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: کودک بیش فعال قادر به نشستن در یک جا برای چند دقیقه و زمانی کوتاه مدت نیست و رفتارش همواره با بی قراری همراه است این کودکان زیاد حرف می زنند و گفت و گوی دیگران را پی در پی قطع می کنند.

یعقوبی خاطرنشان کرد: کودکان بیش فعال به کارهایی دست می زنند که سنجیده و گاهی عقلانی نیست و در فعالیت های خود کم طاقت و کم تحمل هستند.

وی در مورد دیگر مشخصات کودکان بیش رفتار ادامه داد: این کودکان غالبا نمی توانند کاری را که به آن ها سپرده شده را به طور کامل انجام دهند و در میانه راه آن را رها کرده و به سمت فعالیت دیگری می روند.

این متخصص کودکان یادآور شد: این کودکان اساسا توجهی به نتیجه اعمال خود نمی دهند و قادر نیستند این نتیجه را پیش بینی کنند به همین دلیل در برخی مواقع می بینیم به دیگران لطمه می زنند و یا کودکان دیگر را آزار می دهند.

وی اظهار کرد: کودکان بیش فعال قادر به کنترل رفتار و یا احساس و افکار خود نیستند و در طول روز با پرحرفی کارهای خود را انجام می دهند و جنب و جوش زیادی از خود بروز می دهند.

یعقوبی گفت: این کودکان زود عصبانی می شوند و عادت دارند بالا و پایین بپرند و سر و صدای زیادی را در کارهای خود ایجاد نمایند حتی این کودکان را نمی توان برای چند دقیقه در صف نگاه داشت.

وی عنوان کرد: رفتارهای کودکان بیش فعال گاهی با خشونت همراه است و گاهی با دخالت در فعالیت های اطرافیان به طوری که گاهی اقدام به بر هم زدن بازی دیگران کرده و یا با دخالت های بی موقع در کار اطرافیان خلل ایجاد می کنند و گاهی نیز وسایل شخصی کودکان دیگر را به زور می گیرند.

این متخصص کودکان گفت: کودکان بیش فعال توجهی به انجام تکالیف در مهد و یا مدرسه ندارند برای کودک بیش فعال نیز قوانین و مقررات در محیط تفاوتی ندارد و این کودکان فاقد مهارت های رفتاری در ایجاد رابطه اجتماعی با دوستان خود هستند و با نوعی بی دقتی و بی مبالاتی شناخته می شدند و عادت دارند وسایل خود را زیاد گم می کنند و یا تمرکزی برای به خاطر آوردن جای وسایل شخصی ندارند.

یعقوبی ادامه داد: این کودکان فاقد قدرت تصمیم گیری هستند و حرف شنوی از والدین و بزرگترهای خود ندارند و رفتار با کودکان بیش فعال نیاز به آموزش دارد و والدین باید با مشاوره های تخصصی روش های کنترل رفتار را فرا بگیرند.

این متخصص کودکان در پایان گفت: راهکارهای عملی در جهت افزایش تمرکز کودکان و استفاده از غذاهای مفید و روش های درمانی بدون دارو و آموزش تمرینات ذهنی می تواند در درمان بیش فعالی موثر باشد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار