مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: 96 هزار و 263 بازمانده از تحصیل استان در 2 سال اخیر با هدف اجرای طرح عدالت آموزشی جذب کلاس های درس شده اند.
کد خبر: ۳۲۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 01 November 2016
علیرضا نخعی روز دوشنبه در نشست خبری با حضور علی اصغر جمشید نژاد معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان به خبرنگاران در زاهدان بیان کرد: این تعداد از افراد جذب شده دو سوم بازماندگان از تحصیل سیستان و بلوچستان را تشکیل می دهند.
وی اظهار داشت: 762 مدرسه در 2 سال اخیر به منظور فراهم کردن فضای آموزشی برای همه افراد لازم تعلیم در سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: بیشترین آمار بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان با حدود 20 هزار نفر به حاشیه شهر زاهدان اختصاص دارد که 12 هزار نفر آنان تاکنون جذب شده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در تلاش هستیم مشکل بازماندگان از تحصیل استان تا 2 سال آینده برطرف شود.
وی با اشاره به اهمیت تحصیل افراد فاقد شناسنامه در استان گفت: تحصیل در مدارس منوط به داشتن شناسنامه نیست و حدود 11 هزار کودک فاقد شناسنامه استان در مدارس حضور یافتند که حدود پنج هزار نفر آنان مربوط به زاهدان مرکز استان است.
وی با اشاره به برخی شایعات در زمینه حذف نام بلوچستان در کتاب درسی پایه هشتم گفت: متاسفانه برخی افراد با برداشت غیر منطقی از محتوای درسی به این امر دامن زده اند اما باید گفت به هیچ وجه حذف نام بلوچستان در این کتاب درسی مدنظر نبوده بلکه فقط در این کتاب بیان تاریخ و سیر تحول حکومت های مختلف در کشور انجام شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نام بلوچستان به دوره افشاریان بر می گردد تصریح کرد: در دوره های نظیر ایلخانیان و تیموریان ایران به مناطق محوری مختلف تقسیم شده بود و همان طوری که در این کتاب مشاهده می شود علاوه بر بلوچستان نام دیگر مناطق ایران نظیر مازندران و غیره نیز نیامده است.
نخعی تاکید کرد: با توجه به اینکه تاریخ بیان کننده رویدادهای مختلف است در این کتاب به هیچ عنوان حذف نام بلوچستان مدنظر نبوده است.
وی با اشاره به توزیع شیر در مدارس سیستان و بلوچستان گفت: این مهم هم اینک در مرحله عقد قرارداد است و تلاش داریم امسال شیر بیشتری در استان توزیع شود.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان جذب 50 هزار نوآموز پیش دبستانی و رشد حدود پنج برابری جذب نوآموزان، رشد 19 درصدی نرخ قبولی در امتحانات نهایی متوسطه در خرداد امسال و کسب رتبه دوم کشور در این زمینه، ثبت رکورد 95 درصدی قبولی پیش دانشگاهی و قرار گرفتن در زمره پنج استان برتر کشور، رسیدن نمره ورقه امتحانات نهایی استان به بالای 10 برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش استان را از جمله برخی دستاوردهای این نهاد در سال های اخیر بر شمرد.
نخعی افزود: همچنین سیستان و بلوچستان برای نخستین بار در رتبه بندی قبولی کنکور از رتبه همیشگی 32 به 28 ارتقا یافت و این روند با تشکیل بیش از 90 هزار ساعت تدریس رایگان با کمک خیران اندیشه ساز در مناطق محروم استان استمرار خواهد یافت.
وی تصریح کرد: ساخت و تکمیل 10 مرکز رفاهی فرهنگیان استان، اختصاص هزار و 600 ردیف استخدامی آزاد جدید در سال های اخیر که 400 نفر جذب شده و هزار و 200 نفر در حال جذب هستند، جذب 800 دانشجو معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان، جذب 2 هزار و 500 نفر بومی ماندگار به صورت خرید خدمت و جذب 730 نیرو با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد سرباز معلم از جمله برخی اقدامات این نهاد است.
وی تاکید کرد: مجموع جذب نیروی انسانی استان در 2 سال اخیر پنج هزار و 630 نفر است که تاثیر قابل توجهی در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش خواهد داشت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار