همزمان در هفته کتاب و کتابخوانی؛
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی در اواخر آبان ماه سال جاری طرح تجهیز و پالایش کتابخانه های مدارس استان اجرا می شود.
کد خبر: ۳۲۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹ 02 November 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، جهانبخش علیزاده با تایید فرسودگی درصد زیادی از کتاب های موجود در کتابخانه های مدارس استان افزود: هم اکنون بیش از 150 کتابخانه مستقل در دوره متوسطه اول و 279 کتابخانه مستقل در دوره متوسطه دوم و یک قفسه کتاب نیز در هر کلاس از مدارس ابتدایی استان فعال است.
وی تصریح کرد: یک میلیون و 350 هزار جلد کتاب در یکهزار و 700 آموزشگاه استان وجود دارد که از این تعداد 900 هزار جلد در مدارس ابتدایی و مابقی در 2 مقطع متوسطه اول و دوم است.
علیزاده بر فعال شدن خیران در حوزه اهدای کتاب به کتابخانه های کلاسی در استان تاکید کرد.
وی از برگزاری طرح ملی 50 هزار نمایشگاه در 50 هزار آموزشگاه کشور با تخفیف 30درصد همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: این نمایشگاه در 300 آموزشگاه استان برگزار می شود.
علیزاده گفت: در این نمایشگاه ها بیش از 40 هزار جلد کتاب با تخفیف 30 درصد عرضه خواهد شد.
وی اظهار کرد: نمایشگاه و فروشگاه های کتاب در مدارس از 24 آبان ماه همزمان با روز کتاب و کتابخوانی فعال و تا یک هفته ادامه دارد.
همچنین برخی از کارشناسان پرورشی مدارس چهارمحال و بختیاری از فرسودگی کتاب های موجود در کتابخانه مدارس گلایه وعنوان کردند: این مساله موجب بی رغبتی دانش آموزان در مطالعه کتاب های غیر درسی شده است، بگونه ای که بین 50 تا 70 درصد کتاب های موجود در کتابخانه های مدارس استان مستهلک و غیرقابل استفاده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار