مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از پیشرفت 80 درصدی عملیات اجرایی و ساخت پایگاه امداد هوایی در شهرکرد خبر داد.
کد خبر: ۳۲۲۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 02 November 2016

به گزارش تابناک شهرکرد، محمد فروغی گفت: این پایگاه در سه فاز و در 213 هزار مترمربع شامل آشیانه بالگرد، پد بالگرد، مرکز و ساختمان آتش نشانی، مخازن سوخت، پناهگاه، استرحتگاه، کارگاه تجهیزات و ساختمان ‌های مراقبتی، مرکز اردوگاه اسکان اضطراری و مرکز آموزش های تخصصی احداث می شود.

به گفته وی عملیات اجرایی ساخت این پایگاه هوایی در منطقه رحمتیه شهرکرد از سال 92 آغاز شده است.

فروغی تصریح کرد: برای ساخت این مرکز 160 میلیارد ریال اعتبار اولیه برآورد شده که تاکنون برای ساخت فاز اول آن بیش از 14 میلیارد ریال اعتبار استانی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح در دولت یازدهم به نتیجه رسیده است، ادامه داد: با تکمیل مرحله اول این پایگاه، یک فروند بالگرد از سوی جمعیت هلال احمر کشور به این امر اختصاص می یابد.

حدود 83 درصد از مساحت چهارمحال و بختیاری کوهستانی است که این امر ضرورت فعال سازی پایگاه امداد هوایی را در این استان تشدید می کند.

به گفته کارشناسان اورژانس و جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری، استان های مجاور تامین کننده بالگرد امدادی این استان هنگام بروز حوادث در مناطق صعب العبور هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار