استاندار یزد، اشتغال فارغ‌التحصیلان را دغدغه مهم استان یزد دانست و گفت: فرهنگ کار غالب شده در جامعه سبب بیکاری گسترده در فارغ‌التحصیلان شده است.
کد خبر: ۳۲۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 02 November 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی  در جلسه شورای اداری استان یزد با اشاره به اینکه یزد با سه ویژگی مهم دارالعباده، دارالعلم و حسینیه ایران شناخته می‌شود، اظهار داشت: یزد در کنار همه ویژگی‌های شاخص علمی، مذهبی و فرهنگی از مشکلاتی نیز رنج می‌برد که تلاش این مشکلات در محورهای هشت‌گانه دسته‌بندی و بررسی شود.

وی آب، گردشگری، فرهنگ و هنر، علم و فناوری، صنایع و معادن، انرژی خورشیدی، بهداشت و درمان و محیط زیست و منابع طبیعی را محورهای هشت‌گانه‌ای برشمرد که از سه سال پیش در دستور کار استانداری یزد قرار گرفته است.

میرمحمدی با اشاره به بحث آسیب‌های اجتماعی استان یزد بیان کرد: با توجه به مجموعه شرایطی که از ناحیه کشورهای مخالف داریم، امروز در زمینه اطلاع‌رسانی هیچ سد و دیواری وجود ندارد و این امر سبب شده آسیب‌های فرهنگی بسیاری را شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: در زمینه فرهنگی نقشه راه تهیه شده و از افراد معقول، متعهد، سرشناس، سرآمد و معتمد در این راستا استفاده شده تا با تاثیرگذاری بر روی جوانان و نوجوانان، آنها را نسبت به آسیب‌های فضای مجازی مطلع کرده و از نظر عقیدتی بر روی آنها کار کنند.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: در استان یزد در زمینه معتادان متجاهر نیز اقداماتی انجام شده و اردوگاهی به منظور نگهداری از آنها تا زمان رفع مشکل احداث شده که در کنار درمان، مباحث آموزشی، حرفه‌آموزی و .... نیز برای آنها مدنظر قرار گرفته است.

استاندار یزد، یکی دیگر از مشکلات استان یزد را بحث حاشیه‌نشینی دانست و افزود: به هر حال عده‌ای از مردم در استان یزد در حاشیه شهرها در حال گذران زندگی نامطلوب هستند که تلاش حداقل امکانات بهداشتی برای آنها فراهم شود.

میرمحمدی اظهار داشت: تاکنون 15 پایگاه سلامت در این مناطق تشکیل شده و علاوه بر مباحث حوزه بهداشت و درمان، مباحث مشاوره‌ای در زمینه‌های مختلف نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: فعالیت این گروه‌ها نتایج خوبی نیز به دنبال داشته و در مجموع در حاشیه شهر برای فرهنگ‌سازی و آموزش مبنا را آموزش و پرورش قرار داده‌ایم زیرا معتقدیم آموزش و پرورش باید خشت اول را پایه‌گذاری کند.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: در این راستا الگوهای ملاک برای دانش‌آموزان از طریق جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف به آنها معرفی می‌شود.

استاندار یزد بحث اشتغال فارغ‌التحصیلان را نیز بسیار مهم دانست و عنوان کرد: غالب شدن فرهنگ کاری جدید در استان یزد سبب شده تا فارغ‌التحصیلان اغلب به سمت پشت میزنشینی و مشاغل اداری تمایل داشته باشند به همین دلیل هر سال بر آمار فارغ‌التحصیلان بیکار استان افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجا که کار فرهنگی برای تغییر فرهنگ کار رایج شده زمان‌براست، تلاش شده به سمت توسعه صنایع های‌تک و آی‌تی و آی‌سی‌تی حرکت کنیم تا بتوانیم برای بخشی از فارغ‌التحصیلان اشتغال‌‌آفرینی کنیم.

میرمحمدی، امنیت را نیز از محورهای بسیار مهم استان یزد دانست و افزود: در سطح جامعه با این احساس مواجهیم که آرامش و امید در استان حاکم است و رضایت نسبی از فعالیت‌های دولت در میان مردم وجود دارد.

وی در مورد اقتصاد مقاومتی در استان یزد نیز اظهار داشت: ستاد اقتصاد مقاومتی در استان یزد تشکیل شده که کارگروه‌های مختلف از جمله کارگروه رفع موانع تولید فعالیت‌های گسترده‌ای برای فعال شدن واحدهای تولیدی کوچک و متوسط انجام داده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار