وزیر صنعت، معدن و تجارت:
تابناک: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مرکز فناوری محل بهبود توسعه و فناوری کشور است.
کد خبر: ۳۲۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲ 02 November 2016
تابناک اصفهان: محمدرضا نعمت زاده، عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح مرکز خدمات فناوری کسب و کار اصفهان با اشاره به اینکه، استان اصفهان توان خوبی در زمینه علم و تحقیقات دارد، اظهار داشت: زمانی که بنده در سازمان صنایع و دفاع بودم، دانشکده هوا و فضا را در این منطقه راه اندازی کردیم.

 
وی با اشاره به توان علمی مطلوب اساتید و دانشجویان ایرانی، ادامه داد: استادان و دانشجویان ما همان کتابهایی را می خوانند که در همه جهان می خوانند و جزو بهترین ها از نظر علمی هستیم اما نتیجه کار ما بی ثمر است.

نعمت زاده افزود: امیدوارم مرکز فناوری محل بهبود توسعه و فناوری کشور و رابط بین دانشگاه و مراکز علمی کشور باشد و بهترین تحقیقات هدفمند مشتری مدار را در این مرکز انجام دهیم.

وی اضافه کرد: به آینده این مکان ( مرکز خدمات فناوری کسب و کار) امیدوارم هستم گرچه از شهر فاصله را دارد اما اساتید و پژوهشگران می توانند حداکثر استفاده را از این مرکز داشته باشند. همچنین جامعه می تواند از محصولات این شهرک فناوری بهره مند شده و از طرفی شهرک هم به اهداف علمی خود دست یابد. 
 
وزیر صنعت، بیان داشت: در ایران در تحقیقات پایه عمدتا اقدامات خوبی انجام گفته اما باید تحقیقات کاربردی خودمان را هم افزایش دهیم که این مسئله در توسعه کشور و پیشرفت آن نقش فراوانی دارد.

وزیر صنعت، افزود: برخی فکر می کنند سرمایه گذاری در تحقیق  و توسعه هزینه بردار است و سودی به دنبال ندارد اما عقیده دارم در تحقیقات هرچه خرج کنیم و به جای کارهای فیزیکی کار فکری انجام دهیم این امر موجب توسعه کشور می شود بنابراین سعی کنیم تحقیقات هدفمند داشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :