کد خبر: ۳۲۲۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸ 03 November 2016
به گزارش تابناک یزدرئیس دانشگاه یزد با اشاره به اینکه آمار دانشجویان در سطح کشور کاهش یافته است، گفت: کاهش کمبود دانشجو به یزد نیز رسیده است.

 محمدصالح اولیا در جلسه شورای اداری استان یزد با اشاره به چالشی که دانشگاه‌های کشور با آن مواجه هستند، اظهار داشت: کمبود دانشجو از چالش‌های این حوزه است و این موضوع گریبان دانشگاه‌های یزد را نیز گرفته است.

وی عنوان کرد: در استان یزد از یک‌سو با کمبود اعتبار مواجه هستیم و از سوی دیگر بسیاری از فضاهای ایجاد شده در دانشگاه‌ها بلا استفاده مانده است.

اولیا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کمیت دانشگاه‌ ها در حال کاهش است، بیان کرد: باید کیفیت علم در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد و جامعه دانشگاهی استان باید به این سمت حرکت کنند.

رئیس دانشگاه یزد با اشاره به بین المللی کردن دانشگاه های و تلاش جدی برای جذب دانشجویان از کشورهای مختلف بیان کرد: جذب دانشجو می تواند از کشورهای همسایه یا کشورهای توسعه یافته دیگر باشد و در این زمینه نیز تاکنون چند تفاهم نامه به امضا رسیده است.

اولیا اظهار امیدواری کرد: استان یزد با کیفیت بخشی آموزشی در دانشگاه‌ها و جذب و نگهداری نخبگان بتواند ویژگی دارالعلمی خود را همچنان حفظ کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار