امام جمعه تبریز:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، به اشاره به نقض عهد آمریکا در موضوع برجام، تصریح کرد: اگر آمریکا در اجرای توافق برجام به تمامی تعهدات خود عمل نکند، سانترفیوژهای غیر فعال بیشتر از گذشته دوباره فعال شده و به راه خواهد افتاد.
کد خبر: ۳۲۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶ 04 November 2016

به گزارش تابناک تبریز آیت الله محسن مجتهدشبستری در خطبه‌های نماز جمعه امروز تبریز با اشاره به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 13آبان گفت : در راهپیمایی 13 آبان ماه بار دیگر روحیه استکبار ستیزی که ریشه قرآنی دارد را مردم ایران به ویژه آذربایجان و تبریز نشان دادند.

وی افزود: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، واکنشی به بیش از ربع قرن چپاول‌گری‌ها و دخالت‌های امریکا در ایران و غارت منابع کشورمان به بهای ناچیز و دخالت در کشتارها و جنایات علیه مردم ایران بود.

آیت‌الله مجتهدشبستری با اشاره به اینکه خوی استکباری ملکه وجود آنها شده است، ادامه داد: افرادی هستند که می‌توان آنها را عافیت‌طلب و بی‌غیرت نامید که در برابر این استکبار سکوت کرده و بی‌تفاوت هستند.

وی با بیان اینکه تفکر غلطی وجود دارد که مدعی است امام خمینی (ره) از روی لجاجت مقابل آمریکا ایستاد نه از روی منطق و تفکر، عنوان کرد: ظلم و ستم آمریکا در حق مردم ایران و سایر مسلمانان جهان، پناهندگی دادن آمریکا به شاه خائن و جنایتکار، تفاوت فرهنگی و اجتماعی ایران و کوتاه کردن دست آمریکا از کشورمان، دلایل ایستادگی امام (ره) در مقابل آمریکا بود.

خطیب جمعه تبریز با تاکید بر اینکه منطق ملت ایران منطق قرآنی است، ادامه داد: در جواب آنهایی که فکر می‌کنند تکیه بر آمریکا حلال مشکلات خواهد بود می‌توان به جمله سید حسن نصرالله اشاره کرد که خانه آمریکا را عنکبوت اعلام کرده و سست دانسته است.

نماینده ولی فقیه در استان با یادآوری دیدار مقام معظم رهبری به دانش‌آموزان و دانشجویان به مناسبت روز دانش‌آموز اظهار کرد: ایشان در این دیدار نکات مهم از جمله اینکه 13 آبان ضربه محکمی به آمریکا بود که بعد از ربع قرن دخالت در ایران با شکست خارج شدند و امام  نیز این روز را انقلاب دوم و بالاتر از انقلاب اول یاد کرده اند.

آیت‌الله مجتهد شبستری با تأکید بر اینکه به دلیل جنایات بی‌شمار آمریکا، ورد زبان مردم ایران شعار "مرگ بر امریکا" است،  گفت: تفکر غلط دیگری درباره آمریکا که مقام معظم رهبری بدان اشاره کردند، موضوع حل مشکلات کشور با سازش با امریکا است و همه می‌دانیم که سازش با امریکا مشکلی را حل نمی‌کند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه نقض عهد آمریکا در مسئله برجام و عملکرد آن، بدعهدی و فریبکاری امریکا را بر همه ثابت کرد،  تصریح کرد: نمی‌شود به این دولت فریبکار و عهدشکن اعتماد کرد.

 وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کردند که سازش با آمریکا نسخه وابسته‌ها، از نفس افتاده‌ها و دنیا طلب‌ها است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به تالیف 70 کتاب از این واقعه اشاره کردند، گفت: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری این کتب باید در مدارس و دانشگاه‌ها نیز منتشر شود تا جوانان آن دوران را درک کنند.

وی پیروزی مقاومت در ریاست جمهوری لبنان را به فال نیک گرفت و اذعان داشت: بعد از دو و نیم سال از خلأ ریاست جمهوری فردی سکان دار ریاست جمهوری لبنان شد که مورد حمایت مقاومت لبنان بوده و به مسائل کشور همسایه خود یعنی سوریه اهمیت میدهد و همچنین در سوگند خود اهمیت پس گرفتن اراضی فلسطین را عنوان کرده است که این انتخاب اسرائیل و عربستان سعودی را بسیار ناراحت و نگران کرده است.

خطیب جمعه تبریز تاکید کرد: اگر آمریکا به طور کامل به تعهدات خود عمل نکند بداند که سانتریفیوژهای غیرفعال دوباره و حتی بیشتر از گذشته فعال شده و به راه خواهند افتاد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
باید زمان مشخص کنید که از این تاریخ تا دو ماه اگر بانکها ازاد نشدند یا پول را به حساب افراد خانوار نریزی و بازی دربیاوری و سود سی درصد و توقف سه ساله را ندی رسما بمب و اب سنگین می سازیم و در کره تست میکنیم و یا داخل نیویورک با کمک اقوام نسبی و سببی و فرزندان خود و با کم فتنه گر و فراری ها بمب گذاری و ترور میکنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :