فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس گفت: در 10 روزه اخیر 6 باند سارق حرفه‌ای در سطح شهرستان بندرعباس شناسایی و دستگیر شده‌اند که به دهها مورد سرقت از منازل، سرقت از داخل خودرو، کیف قاپی، و موبایل قاپی اعتراف کرده‌اند.
کد خبر: ۳۲۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳ 05 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، اسماعیل مشایخ ظهر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه که در محل کلانتری 14 شهرستان بندرعباس در محله نخل‌ناخدا برگزار شد، اظهار کرد: در 10 روزه اخیر 6 باند سارق حرفه‌ای در سطح شهرستان بندرعباس شناسایی و دستگیر شده‌اند که که به دهها مورد سرقت از منازل، سرقت از داخل خودرو، کیف قاپی، و موبایل قاپی اعتراف کرده‌اند.
 
وی افزود: یکی از این باندها با شگردی خاص نسبت به اجازه منزل در سه نقطه از شهر بندرعباس اقدام و به طرز ماهرانه‌ای نسبت به سرقت طلا از منازل مردم می‌کرده‌اند که تاکنون به 23 مورد سرقت طلا از منازل هر کدام از 40 تا 120 میلیون تومان اعتراف کرده‌اند.
 
فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس با بیان این که اعضای چهار نفره‌ این باند به طور دقیق و با عملیات ویژه اطلاعاتی و انتظامی شناسایی و در حین ارتکاب جرم دستگیر شده‌اند، ادامه داد: این باند چهار نفره ابتدا با زنگ منازل مسکونی را زده و پس از اطمینان از نبودن ساکن در منازل نسبت به ورود به منازل اقدام و صرفا طلاهای موجود در منازل را سرقت می‌کرده‌اند.
 
مشایخ در بخش دیگری از این نشست خبری به دستگیری یک باند سه نفره دیگر طلا در بندرعباس اشاره و گفت: این باند نیز تاکنون به پنج فقره سرقت طلا از منازل مردم بندرعباس اعتراف کرده‌اند و پرونده آنها در حال تکمیل است.
 
وی همچنین از دستگیری یک باند پنج نفره سرقت داخل خودرو با عضویت یک زن معتاد خبر داد و عنوان کرد: این باند پنج نفره به 24 فقره سرقت داخل خودرو در شهرستان بندرعباس اعتراف کرده‌اند و علاوه بر این دو سرقت منزل را نیز در جرائم خود دارند.
 
فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس به دستگیری یک مأمور قلابی نیروی انتظامی در این شهر نیز اشاره و بیان داشت: این مأمور قلابی از 15 نفر با عناوین جعلی و در پوشش مأمور نیروی انتظامی اخاذی کرده و همین طور تحت عنوان مأمور کمیته امداد نیز از یک خانواده بی‌بضاعت 5 میلیون تومان برای عضویت آنان در طرح‌های وام کمیته امداد اخاذی کرده است.
 
مشایخ اضافه کرد: این فرد سابقه‌دار بوده و قبلا نیز به اتهام جعل عنوان یک کارمند استانداری دستگیر شده و به حبس محکوم شده بود.
 
وی از مردم بندرعباس به طور ویژه خواست تا اگر فردی با عناوین جعلی و به خصوص با عنوان پلیس قصد اخاذی از آنان را داشته حتما موضوع را از طریق سامانه 110 به نیروی انتظامی اطلاع دهند.
 
فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس همچنین از دستگیری یک سارق داخل خودرو، یک سارق کیف قاپ با دو مورد اعتراف به سرقت، یک سارق موبایل‌قاپ با دو مورد اعتراف به سرقت و همین طور یک باند 4 نفره موبایل‌قاپ با اعتراف به 5 فقره موبایل‌قاپی در طول ده روز اخیر خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون میزان وقوع جرائم عادی در شهرستان بندرعباس نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد کاهش یافته است.
 
مشایخ در پایان از همکاری مردم به طور ویژه تشکر و تقدیر کرد و گفت: تحقق امنیت بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار