معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ معلمی تا سه سال آینده بدون برگه صلاحیت تدریس وارد مدارس غیردولتی نمی‌شود.
کد خبر: ۳۲۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳ 08 May 2015
مرضیه گرد در مراسم نکوداشت معلمان نمونه مدارس غیردولتی کشور که در هتل قصر طلایی مشهد برگزار شد، با تأکید بر اینکه کیفیت‌بخشی در مدارس غیردولتی باید بر مبنای ارزش‌های اسلامی صورت گیرد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های کیفیت بخشی به مدارس غیردولتی آموزش معلمان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که معلم را محور توسعه نامیدند بیان کرد: ما معقتدیم رویکرد در مدارس و همچنین منابع انسانی مدارس که معلمان و مدیران هستند باید تقویت شوند.

گرد با تأکید بر اینکه شرایط و فضای مطلوب باید برای مؤسسان مدارس غیردولتی فراهم شود، خاطرنشان کرد: نوبخت اخیراً به ما قول راه‌اندازی صندوق حمایت از مؤسسان غیردولتی را دادند که ما می‌توانیم بر اساس آن هم بر حقوق و هم بر بیمه معلمان نظارت کنیم.

رئیس مدارس غیردولتی کشور تأکید کرد: ما از مؤسساتی که از لحاظ مالی ضربه خورده‌اند حمایت کرده و در عین حال با افرادی که از قوانین مجالس غیردولتی تبعیت نمی‌کنند برخورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه مراکز آموزشی غیردولتی یکی از برنامه‌های در دستور کار است افزود: مرکز آموزشی غیردولتی شهید مهدوی اخیراً ایجاد شده که بنده از آن حمایت کرده و اعلام می‌کنم بهتر است در هر استان یک مرکز آموزش غیردولتی ایجاد شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رویکرد امسال ما توانمندسازی معلمان غیردولتی است بیان کرد: آموزش سند تحول آموزش و پرورش را برای تمامی مدارس در دستور کار قرار داده و کلاس‌های ویژه برای آنان برگزار می‌کنیم.

گرد خاطرنشان کرد: ما اگر متوجه شویم مدرسه‌ای امتحاناتش پایه علمی ندارد قطعاً آن را منحل کرده و هرگز در این رابطه گذشت نمی‌کنیم.

رئیس مدارس غیردولتی کشور در پایان خاطرنشان کرد: هیچ معلمی تا سه سال آینده بدون برگه صلاحیت تدریس وارد مدارس غیردولتی نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار