مهمترین خبرهایی که در میان سایت ها و خبرگزاری های استان تیتر شده اند بصورت یکجا در این بسته خبری انتشار یافته است.
کد خبر: ۳۲۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲ 08 November 2016
تعدد خبرها و منابع انتشار این خبرها گاها باعث می شود که مخاطبان نتوانند به آنچه در پی آن هستند دست یابند و کمبود وقت یکی از دلایلی است که مخاطبان را در پیگیری اخبار مردد می کند.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سعی دارد مهمترین خبرهای استان را در فواصل زمانی ، در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
خرازی در یاسوج:دست سردار سیمانی را باید بوسید
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: اصلاح‌طلبان مستبدانه با منتقدان برخورد نکنند.
سید محمدصادق در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی در محل دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با طرف‌های مقابل اظهار کرد: موضوع تمایل آمریکا به مذاکره با ایران از طرف یک کانال و واسطه از کشور عمان با ایران مطرح شد.
این فعال سیاسی با بیان سقفی که مقام معظم رهبری از ابتدا برای مذاکرات تعیین کردند، افزود: برای مذاکرات از سوی معظم‌له سقف و کف تعیین شد.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب توصیه داشتند که اولاً مذاکرات باید در موضوع هسته‌ای باشد و ثانیاً در سطح وزرا نباشد، اضافه کرد: باید اذعان کرد که در کشور هیچ دیپلماتی زبده‌تر و قوی‌تر از مقام معظم رهبری نداریم.
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان بیان کرد: برجام معاهده‌ای آسمانی نیست و مطرح کردن برجام‌های دیگر شایسته کشور نیست، بنابراین در بحبوحه‌ای که قدرت اول منطقه هستیم و در طول سده‌های اخیر چنین قدرتی نداشته‌ایم شایسته نیست که چنین موضعی داشته باشیم.
خرازی، اطاعت از مقام معظم رهبری را لازم و واجب دانست و توضیح داد: توصیه می‌کنیم که برخی از دل برجام هسته‌ای برجام‌های دیگر نسازند.
وی با قدردانی از نیروهای نظامی از جمله بسیج و سپاه گفت: باید دست امثال سردار سلیمانی‌ها را برای امنیت کشور بوسید.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتقاد شدید از برخی اصلاح‌طلبان گفت: نباید مستبدانه برخورد کرد و اجازه صحبت‌ به منتقدان نداد./فارس
ظرف سه ساعت انتصاب سه شهروند باشتی در مناسب کشوری و استانی
روز گذشته و در کمتر از چند ساعت سه شهروند باشتی در پست های کشوری و استانی منصوب شدند.
در اولین انتصاب، محمد محمدی جوان 31 ساله باشتی به عنوان رئیس اداره کل آموزش صندوق تامین بیمه مرکزی کشور منصوب شد، تا باشتی ها صبح خود را با خبری خوشحال کننده آغاز کنند.
محمدی، دارای فوق لیسانس mba و حقوق و در حال حاضر در رشته دکترای حقوق در حال تحصیل است.
تنها چند ساعت بعد از آن، حجت الاسلام «محمد صادق محرابی» جوان دیگری از فرزندان طایفه باباامیر شیخی شهرستان باشت در شهر شیراز به عنوان مدیر کل جدید تبلیغات اسلامی فارس معرفی شد.
مهرابی از اساتید حوزه علیمه است که سوابق اجرائی خوبی در سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه های علمیه دارد.
ساعتی بعد و در سومین انتصاب پیاپی جوان دیگری از شهر باشت به معاون توسعه، منابع انسانی و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.
این بار، طی حکمی از سوی مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد، فرشید کرمی به عنوان معاون توسعه، منابع انسانی و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد./باشت نیوز
 ردپای دولتی ها در زمینخواری های استان مشهود است
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: دستگاه‌های خدمات رسان با ارائه خدمات و امکانات به ساخت و سازهای انجام شده در محدوده زمین‌های با کاربری کشاورزی یکی از متخلفان اصلی در پرونده‌های زمین‌خواری در این استان هستند.
سید حسین کاظمی در نشست کارگروه مبارزه با زمین خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی اظهار داشت:  شرکت‌های خدمات رسان  با ارائه خدمات و امکانات به ساخت وسازهای انجام شده در زمین‌های با کاربری کشاورزی در زمین خواری‌ها و عدم کنترل آنها نقش دارند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به ساخت و ساز غیرمجاز در روبروی محل گلزاری شهدای یاسوج، عنوان کرد: متاسفانه فرمانداری در وسط زمین‌های کشاورزی طرح تفکیکی ارائه نکرده و خلاف مرتکب شده  و تازه بعد از آن  خود را حق به جانب می‌دانند و به نشانه اعتراض جلوی ساختمان استانداری تجمع می‌کنند.
وی با اشاره به زمین خواری‌های انجام شده در محدوده بیمارستان شهید بهشتی و احداث چند باب مغازه در آن محدوده، تصریح کرد: مگر می‌توان یک شب چند باب مغازه به صورت خودجوش در آن محل رشد کنند و این مسئله تنها به علت بی‌توجهی شهرداری یاسوج به ساخت و سازهای غیرمجاز است.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه  حاشیه بشار  از کارخانه‌های شن و ماسه پاکسازی و این کارخانه‌ها جمع‌آوری شد، عنوان کرد: ولی اکنون در جلوی پلیس راه برخی از منابع ملی دست زمین خواران تصرف شده است.
وی با اشاره به اینکه اراضی مناطق سروک، اکبرآباد، بلکو، زیرتل، سررود شمالی و جنوبی جز اراضی کشاورزی هستند، بیان کرد: بیش‌ترین تغییر کاربری از حوزه کشاورزی به مسکونی در سررود شمالی بویراحمد اتفاق افتاده است.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه در سال گذشته جهادکشاروزی اقداماتی را در راستای مقابله با زمین خواری انجام داده است، تصریح کرد: این اقدامات اولیه هستند و عملکرد جهادکشاورزی رضایت بخش نیست.
وی خطاب به شرکت کنندگان و مسئولان حاضر در جلسه عنوان کرد: در جلسات بعدی اقدامات هر نهاد و دستگاه اجرایی باید به صورت مستدل و مستند ارائه شود.
کاظمی با اشاره به اینکه متاسفانه مسئولان خیلی از مسائل را می‌بینند ولی به راحتی بر روی آن چشم می‌بندند، اظهار داشت: انتظار می‌رود همانگونه که دستگاه‌های متولی با دستگاه‌های دولتی متخلف پیرامون تعرض به منابع ملی برخورد می‌کنند باید با افراد شخصی متخلف به منابع ملی نیز با قاطعیت برخورد کنند. / تسنیم
اتفاق تلخی که در انتظار استان است
غلام‌محمد زارعی در هفتمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد در استانداری این استان گفت: باید بپذیریم در استان برخی پروژه‌های نیمه‌تمام اگر تدبیر نشود در آینده‌ای نزدیک تخریب می‌شوند.
مطالب بالا بخشی از سخنان نماینده بویراحمد و دنا در شورای برنامه ریزی است که بخشی از واقعیت موجود استان کهگیلویه و بویراحمد را به رخ می کشد.
پروژه های عمده استان که از سال ها پیش آغاز شده و هر کدام درصدی پیشرفت داشته اند، اکنون سرانجام مشخصی نداشته و زیرساخت های این پروژه ها در حال تخریب است.
با احتساب عمر بناها و به دلیل عدم مقاوم سازی، عمر برخی پروژه های استان رو به اتمام است و باید تخریب شده و مجددا شروع به کار نمایند!
با در نظر گرفتن هزینه های مالی صورت گرفته شده و هزینه فرصت در این پروژه ها و از طرفی دیگر در وزارت خانه ها این پروژه ها مجددا در مدار جدید تعریف نخواهند شد،
هر چند در چند سال اخیر تلاش های زیادی از سوی مسئولان استانی و نمایندگان صورت گرفته است، اما واقعیت این است که در صورتی که وضع پروژه ها به همین منوال ادامه یابد استان ضربه بزرگی از این حیث خواهد خورد و شاید جبران آن ناممکن باشد.
تلاش مدیران و نمایندگان برای جذب منابع مالی از طرق مختلف (استانی، ملی و مناطق محروم) و استفاده از ظرفیت پیمارنکاران یا حتی واگذاری و مشارکت با بخش خصوصی چاره کار خواهد بود.
نباید فرصت را از دست داد و تا دیرتر نشده باید راهکاری اساسی پیدا و عملیاتی کرد چرا که اگر اینگونه نکنیم، با همان کلنگ باید پروژه های کلنگ زنی شده را تخریب کنیم و این تلخ ترین تراژدی توسعه استان خواهد بود./بویر نیوز
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار