معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان ایلام گفت: بر اساس بخشنامه های فدراسیون کوهنوردی و ماده پنج، گروه های کوهنوردی برای انجام فعالیت باید باشگاه ورزشی تاسیس کنند.
کد خبر: ۳۲۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ 08 November 2016
به گزارش تابناک ایلام،مهرداد جنگلی روز سه شنبه اظهار کرد: داشتن شرایط عمومی، مربی صلاحیت دار و دارای گواهینامه مربیگری کوهنوردی، وسایل ضروری رشته کوهنوردی و یک دفتر کار از جمله موارد ضروری برای تاسیس باشگاه ورزشی کوهنوردی است.

وی افزود: با توجه به بخشنامه های ارسالی از سوی فدراسیون کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران و بر اساس مفاد و دستورالعمل کمیسیون ماده پنج وزارت ورزش و جوانان به منظور نظم بخشی و انجام فعالیت های ورزشی حرفه ای و سازمان یافته، همه گروه های کوهنوردی که مایل به ادامه فعالیت هستند، باید نسبت به تاسیس باشگاه کوهنوردی اقدام کنند.

جنگلی یادآور شد: نمودار ساختاری این باشگاه شامل کوهنوردی و صعودهای ورزشی است و مجموعه کوه پیمایی، غارنوردی، دره نوردی، یخ نوردی و کوهنوردی با اسکی را در بر می گیرد.

وی تاکید کرد: برای گرفتن مجوز و تاسیس این باشگاه ها باید همه شرایط ایمنی، لوازم و تجهیزات را فراهم کرد تا پیشرفت مورد نظر حاصل شود.

وی با اشاره به صدور اولین مجوز باشگاه کوهنوردی در ایلام تحت عنوان باشگاه همنورد گفت: مجوز این باشگاه بر اساس مصوبه هشتمین جلسه کمیسیون ماده پنج اداره کل ورزش و جوانان بنام محسن حیدری از روسای سابق هیات، فعالان و پیشکسوتان کوهنوردی استان صادر شده است.

اولین باشگاه ورزشی کوهنوردی همنورد در 2 بخش آقایان و بانوان به صورت خصوصی فعالیت می کند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار