به گفته معاون حوزه علمیه همدان در مرحله نهائی ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه ۱۲۰ نفر در باغ موزه دفاع مقدس همدان حضور می‌یابند.
کد خبر: ۳۲۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱ 09 May 2015
معاون حوزه علمیه همدان از میزبانی همدان در مرحله نهائی ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: در این دوره ۱۲۰ نفر در باغ موزه دفاع مقدس همدان حضور می‌یابند.

به گزارش  تسنیم ، حجت‌الاسلام حجت‌الله کشوری دلاور اظهار داشت: مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات هفتم اسفندماه گذشته با شرکت 15 هزار نفر در سراسر کشور برگزار شد و مرحله نهائی نیز از 17 الی 19 اردیبهشت ماه به میزبانی همدان در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

کشوری دلاور بیان کرد: این دوره از مسابقات با حضور 120 نفر در 6 بخش؛ قرائت (ترتیل و تحقیق)، حفظ کل، 20 جزء و 10 جزء، اذان، تفسیر، حدیث و مناجات خوانی است.

وی تصریح کرد: به همین مناسبت در این ایام 30 محفل قرآنی در سطح عمومی و با حضور قاریان، حافظان و کارشناسان مطرح در سطح بین الملل از 2 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا 19 ماه جاری در مساجد مختلف شهر همدان ادامه دارد.

کشوری دلاور ادامه داد: در حاشیه این دوره از مسابقات 10 نوع کارگاه قرآنی با موضوعات؛ روش حفظ موضوعی، شیوه آموزش قرآن به کودکان، چرایی و چگونگی حفظ قرآن، تصحیح قرائت نماز، مراحل انس با قرآن، شیوه‌های آشنایی فرزندان با قرآن و کارگاه آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن پیش‌بینی شده است.

وی گفت: این کارگاه‌ها، ویژه مربیان پرورشی آموزش و پرورش، مربیان موسسات قرآنی، طلاب و مربیان علوم دینی است. کشوری دلاور بیان کرد: نشست سبک زندگی قرآنی، مراحل تربیت فرزند، شیوه انس فرزندان با قرآن با حضور اساتید تراشیون، همتی و راسل در روزهای 17، 18 و 19 اردیبهشت برگزار می‌شود.

معاون حوزه علمیه همدان گفت: اختتامیه این دوره از مسابقات با حضور مقامات عالی رتبه حوزوی، کشوری و مسئولان استانی در روز 19 اردیبهشت از ساعت 17 الی 19 همراه با معرفی و تجلیل از برگزیدگان مسابقات در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار