مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: این استان در کشور رتبه نهم را در مدیریت بحران در حوادث و سوانح دارد.
کد خبر: ۳۲۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲ 10 November 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، ستار فرهادی تاکید کرد:با توجه به شرایط توپوگرافی 80 درصد مساحت چهارمحال و بختیاری در شیب بالای 15 درصد قرار دارد.
وی میانگین شیب چهارمحال و بختیاری را 23.3 درصد دانست و افزود: این استان 30 گسل اصلی و فرعی دارد و در چین خوردگی زاگرس مرکزی قرار که نخستین گسل زاگرس در آن قرار گرفته است.
فرهادی تصریح کرد: 185 روستای چهارمحال و بختیاری با شیب بالای 50 درصد در معرض خطر رانش زمین قرار دارد که تاکنون 85 روستای آن در قالب 55 شهرک جابجا شده است.
وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری در جابجایی روستاهای در معرض خطر، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: این روستاها تحت تاثیر ریزش کوه و رانش زمین جابجا شده است.
وی اظهار کرد: وجود بارندگی های بالای 10 میلیمتر به مدت چند روز در سال، طوفان، یخبندان، رانش زمین و رعد و برق از مهمترین حوادث غیرمترقبه در چهارمحال و بختیاری است.
فرهادی گفت: چهارمحال و بختیاری سه هزار و 200 کیلومتر رودخانه دائمی و فصلی دارد که کانون های جمعیتی در اطراف آن ها مستقر است.
استقرار کانون های جمعیتی در اطراف رودخانه های دائمی و فصلی چهارمحال و بختیاری مشکلاتی را در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه برای ساکنان آن به وجود می آورد.
چهارمحال و بختیاری دارای 900هزار نفر جمعیت در 9 شهرستان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار