جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا؛
جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: از ابتدای ماه صفر تا روز گذشته بیش از 400 هزار نفر از مرزهای زمینی تعیین شده برای شرکت در مراسم اربعین حسینی خارج شده اند که این تعداد در مقایسه با سال گذشته 109 درصد افزایش را نشان می دهد.
کد خبر: ۳۲۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷ 10 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛سردار محسن فتحی زاده اظهار کرد: وضعیت مسیرهای منتهی به مرزهای سه گانه مهران ، چزابه و شلمچه با استفاده از سامانه های کنترلی بطور دقیق رصد می شود.
 
وی افزود: سفر زائران اربعین حسینی به مرزها برای شرکت در این راهپیمایی در مقایسه با سال گذشته زودتر آغاز شده و این وضعیت نیز مطلوب است چراکه عموم مردم تاریخ سفر خود را با مدیریت بهتری انجام می دهند و باعث می شود در روزهای پایانی با تراکم جمعیت کمتری در مرزها مواجه باشیم.
 
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا تاکید کرد: از ابتدای ماه صفر تا روز گذشته بیش از 400 هزار نفر از مرزهای زمینی تعیین شده برای شرکت در مراسم اربعین حسینی خارج شده اند که این تعداد در مقایسه با سال گذشته 109 درصد افزایش را نشان می دهد.
 
سردار فتحی زاده یادآور شد: تنها در روز هشتم ماه صفر بیش از 81 هزار نفر از مرزهای زمینی خارج شده که این تعداد از صبح روز گذشته تا ساعت 11به 100 هزار نفر رسید و پیش بینی می کنیم در روزهای آینده به اوج خود برسد.
 
وی اضافه کرد: ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه های مختلف برای رسیدگی بیشتر به زائران اربعین آماده شده است، ممکن است در برقراری برخی مقدمات هنوز انتظارات برآورده نشده باشد که امیدواریم با هماهنگی تمامی ارگان ها بتوانیم زیرساخت های مورد نیاز را فراهم و با آمادگی 100 درصدی به استقبال روزهای پایانی برویم.
 
معاون هماهنگ کننده نیروی انتطامی گفت: با ایجاد حوضچه های کنترل جمعیت در نقاط مختلف در صدد هستیم مشکلات و بروز گره های ترافیکی سال گذشته تکرار نشود، از شهر ایلام به سمت مهران برنامه ریزی کنترل جمعیت ورودی اجرا می شود و در مسیر پل زائر و میدان اربعین نیز حوضچه های کنترلی جانمایی شده تا زائران براحتی و آرامش خاطر به پایانه مراجعه و فرآیند خروج آنها از مرز صورت گیرد.
 
سردار فتحی زاده ادامه داد: به عموم زائران تاکید می کنیم بدون گذرنامه و ویزا به مرزها مراجعه نکنند چراکه اجازه خروج به آنها داده نخواهد شد، اتباع کشور افغانستان نیز باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به مرز شلمچه برای خروج از کشور مراجعه کنند و به هیچ وجه اجازه تردد آنها در مرز مهران داده نمی شود.
 
وی اظهار کرد از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از پنج هزار نفر از اتباع سایر کشورها و بوِیژه برادران افغانی با حضور در مرز شلمچه از مرز خارج شده اند و بررسی ها نشان می دهد تاکنون با مشکل سال گذشته در زمینه حضور اتباع افغانستانی و پاکستانی در مرز مهران مواجه نیستم و تلاش شده با اقدامات کنترلی از مبدا از حضور آنها به سمت مهران جلوگیری و به مرز شلمچه هدایت شوند.
 
معاون هماهنگ کننده ناجا تاکید کرد: وضعیت ترافیک جاده های منتهی به مرزهای سه گانه مهران ، چزابه و شلمچه به نسبت سال گذشته بسیار روان است و تاکنون گزارشی مبنی بر بروز گره ترافیکی در این مسیرها دریافت نشده است ضمن اینکه اصلاحاتی که در طول مسیر بویژه در جاده ایلام به مهران صورت گرفته در روان سازی ترافیک بسیار تاثیرگذار بوده است ولی با این وجود باید هرچه زودتر نسبت به چهار بانده شده این مسیر اقدام شود تا این معضل برای دراز مدت برطرف شود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار