رئیس مرکز بهداشت شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان گفت: خدمات سلامت در این شهرستان به صورت الکترونیکی انجام و اطلاعات مراجعان به مراکز درمانی شهری و روستایی بصورت آنلاین در سامانه های مراکز خدمات سلامت کشور ثبت می شود.
کد خبر: ۳۲۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۵ 11 November 2016
منصور خاشی در نشست اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان خاش با تاکید بر اینکه سامانه کاغذی از مسیر خدمات دهی در حوزه سلامت جمع آوری می شود افزود: این امکان با اجرای سامانه یکپارچه بهداشت 'سیب' از شهریور امسال در شهرستان خاش فراهم شده و بیماران مراجعه کننده به مرکز درمانی خاش و نقاط مختلف کشور می توانند برای تشخیص و درمان خود اقدام کنند.
وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح تحول سلامت 15 برنامه و 10 پروژه پشتیبان در سطح کشور طراحی و پیش بینی شد که با کلید خوردن آن خدمات دهی در مراکز درمانی شهری و روستایی رایگان شده و پزشکان در نقاط روستایی و حاشیه های شهر خدمات دهی می کنند و 100در صد خدمات سلامت در چارچوب نظام ارجاع صورت می پذیرد.
این مسئول با تاکید بر اینکه بیماری های فصلی باید جدی گرفته شود ادامه داد: تدابیر لازم برای مقابله با بیماری آنفلوآنزا اندیشیده شده است اما برنامه های آموزشی و مراقبتی باید مورد توجه باشند و نکات بهداشتی رعایت شوند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش نیز گفت: اجرای برخی برنامه ها در حوزه سلامت نیازمند تعامل و همکاری بیشتر مردم و مسئولان است که یکی از این موارد اهمیت دادن به مبحث بهداشت و سلامت روان است.
محمد رخشانی با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون کار اجرای 79 پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان خاش شروع شده است افزود: سه پروژ شاخص بلوکهای زایمانی، کلینیک تخصصی و اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره)، در کنار اجرای خانه های بهداشت و مراکز درمانی روستایی، دارای پیشرفت فیزیکی خوبی هستند و علاوه بر آن از هفته دولت کار ساخت مجموعه آموزشگاه بهورزی خاش نیز آغاز شده است.
یارمحمد شهنوازی رئیس شورای اسلامی شهر خاش نیز بر ضرورت خدمات دهی مطلوب در بخش اورژانس بیمارستان با توجه به حضور پرشمار مردم تاکید کرد.
فرماندار خاش نیز گفت: دولت تدبیر و امید در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب با اجرای طرح تحول نظام سلامت توانست گام های بسیار خوبی را در حمایت مالی از مردم و بیماران بردارد که کاهش هزینه درمانی در بیمارستان ها و گسترش زیرساخت های بخش بهداشت و درمان تنها بخشی از این حمایت هاست.
محمداکبر چاکرزهی افزود: فعالیتهای خوبی در بخش های بهداشت و حوزه نظام سلامت در این شهرستان انجام که سبب رضایتمندی مردم شده است.
وی بیان کرد: تلاش های مسئولان بهداشت برای مقابله و کنترل بیماری ها و خدمات دهی به مردم ستودنی است.
وی اهمیت دادن به مباحث ساماندهی صنوف آلاینده، تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در نقاط شهری و روستایی، جمع آوری زباله ها و نخاله های ساختمانی و اتلاف سگهای ولگرد و حیوانات موذی، توجه به ذبح بهداشتی دام ها و ساماندهی میدان عرضه دام را متذکر شد.
نماینده مردم حوزه انتخابیه خاش در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: خدمات دهی به مردم در حوزه بهداشت و درمان شاخص های مهم کار دولت را نشان می دهد.
علی کرد بیان کرد: در نقاط مختلف کشور و منطقه خاش و سیستان و بلوچستان شاهد خدمات ارزشمند دولت در حوزه سلامت هستیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: نگاه دولت به منطقه سیستان و بلوچستان در حوزه سلامت بی نظیر و ماندگار است.
کرد ضرورت تامین پزشکان و کادر درمانی مجرب و متخصص در بخشهای مختلف و اهمیت پیگیری و اختصاص سهمیه پزشکی برای جوانان بومی خاش در دانشگاهها را خواستار شد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار