جانشین معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان از کاهش 6 درصدی مرگ و میر تصادفات رانندگی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۲۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۸ 11 November 2016

سومین نشست کارگروه پیشگیری از سوانح و تصادفات رانندگی ظهر امروز در سالن اجتماعات دادگستری کل سیستان و بلوچستان برگزار شد.

جانشین معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان با تشریح آمار و اطلاعات تصادف رانندگی در محورهای مواصلاتی این استان اظهار کرد: در 6 ماهه نخست سال‌جاری 352 نفر در محورهای مواصلاتی استان جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: این آمار در مدت مشابه سال گذشته 374 فقره بوده است و این داده‌ها موید کاهش6 درصدی تلفات رانندگی در سیستان و بلوچستان است.

رسول نامی با تاکید بر راهکارهای پیشگیری از تصادفات جاده‌ای گفت: آرام‌سازی تردد در محورهای مواصلاتی استان، پیشگیری از قاچاق سوخت و اتباع بیگانه، توسعه و تجهیز محورهای مواصلاتی و حذف نقاط پر تصادف جاده‌ای از مهم‌ترین اقدامات مد نظر کارگروه در کاهش وقوع تصادفات استان است.

نامی افزود: در حوزه شریان‌های درون شهری نیز اصلاح روشنایی معابر درون شهری، ساماندهی دستفروشان، توسعه و تجهیزات زیر ساختی اعم از پل‌های عابر پیاده و سامانه‌های پایش تصویر نقش موثری در پیشگیری از تصادفات درون شهری دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال 1395 دوربین‌های پلاک خوان جاده‌ای از 18 دستگاه به 93 دستگاه افزایش یافته است و این مهم نقش بسزایی در مدیریت ترددهای جاده‌ای خواهد داشت.

نامی با انتقاد از عملکرد نهادهای فرهنگی در ارتقای فرهنگ ترافیک گفت: اقدام شاخص و برجسته‌ای در حوزه فرهنگ سازی و نهادینه سازی هنجارهای رانندگی در استان موجود نیست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار