کد خبر: ۳۲۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۲ 13 November 2016
اعتراضات علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب برای سومین شب متوالی در شهرهای مختلف آمریکا ادامه داشته است. از زمان پیروزی دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری، هزاران نفر در شهرهای مختلف دست به راهپیمایی زده‌اند. به گفته معترضان ترامپ باعث ایجاد اختلاف‌های عمیق نژادی و جنسیتی می‌شود. گزارش رسانه‌های غربی و آمریکایی حکایت از این دارد که مخالفان ترامپ، نه تنها به اعتراضات خیابانی بسنده نکرده‌اند بلکه در حال برنامه‌ریزی جدی به منظور ایجاد اختلال در مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید آمریکا هستند.

به گزارش خبرگزاری ها، گر چه هیلاری کلینتون فردای انتخابات در تماسی تلفنی با دونالد ترامپ، پیروزی را به او تبریک گفت و هر دو نامزد از هواداران خود خواستند تا اتحاد آمریکائیان حفظ شود، با این حال از اولین ساعات پس از اعلام پیروزی ترامپ و نیمه های شب 9 نوامبر، در تظاهرات اعتراض آمیز، حدود یکهزار و پانصد دانش آموز به همراه معلمان خود در حیات یک از دبیرستانهای شهر برکلی ایالت کالیفرنیا با سردادن شعارهایی از قبیل ترامپ رییس جمهوری ما نیست راهپیمایی و به سمت دانشگاه برکلی حرکت کردند.

در لس آنجلس نیز صدها دانش آموز که بیشترشان آمریکایی لاتین- تبار بودند علیه ترامپ راهپیمایی کردند. تظاهرات مشابهی نیز در سایر شهرهای آمریکا مانند فیلادلفیا، سیاتل، واشنگتن، نیویورک، پورتلند، بوستون، آستین، سانفرانسیسکو و شیکاگو در اعتراض به انتخاب ترامپ برگزار شد.

در این حال روزنامه آمریکایی یو اس ای تودی با انتشار گزارشی به اعتراضات ضد ترامپ در آمریکا پرداخته است. این روزنامه آمریکایی نقشه ای از اعتراضات ضد ترامپ در آمریکا ارائه کرده است.

 موارد آبی، اعتراضاتی هستند که صورت گرفته اند و موارد قرمز نیز اعتراضاتی هستند که برنامه ریزی شده اند

معترضان، ترامپ را نژادپرست، ضد زن و خارجی ستیز نامیدند و برگه هایی در دست داشتند که رویشان نوشته شده بود ما حرف داریم و آموزش برای همه!.

پر سر و صداترین تظاهرات روزهای گذشته در شهر پورتلند در ایالت اورگان رخ داد، جایی که حدود 4 هزار معترض اواخر وقت پنجشنبه به سوی مرکز شهر راهپیمایی کردند. پلیس دستکم 29 تن را به اتهام پرتاب چیزهای مختلف به سوی افسران پلیس، شکستن شیشه‌های خودروها و صدمه زدن به یک خودرو در یک فروشگاه خودرو را بازداشت کرد، تا جایی که پلیس پورتلند این تظاهرات را «شورش» توصیف کرد و برای متفرق کردن معترضان از پودر فلفل و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کرد. بر اساس گزارش رسانه های محلی، پلیس ده ها تظاهرکننده را درمرکز پورتلند دستگیر کرد.

پلیس لس آنجلس نیز در پی بی اعتنایی تظاهرکنندگان به اخطارها برای پراکنده شدن، 35 تن از آنان را بازداشت و با استفاده از افشانه فلفل، گلوله های لاستیکی و باتوم پلیس آنان را متفرق کرد.

به گزارش رسانه های آمریکایی علاوه بر شهرهای مذکور، دیگر شهرها مانند آن آربر، کلیولند، دالاس، دو موین، دیترویت، هوستون، لاس وگاس، میامی، اوماها، فونیکس، رنو، سان دیگو، سن خوزه، سالت لیک سیتی، واشنگتن، وینستون - سالم، بالتیمور، بویز، کلمبوس، گرند رپیدز، میلواکی، مینیاپولیس، نیواورلئان، پیتسبورگ، ریچموند، سانتا آنا، تامپا، آیوا سیتی، ممفیس، الیمپیا، راچستر، رویال اوک و سانتا کروز نیز شاهد اعتراضهای مخالفان نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بودند.
برچسب ها: ترامپ ، ضد ترامپ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار