نماینده سازمان یونیدو:
کرمانشاه - نماینده سازمان یونیدو گفت: برای استان کرمانشاه که هم گردشگری سلامت و هم گردشگری ملی دارد باید وضعیت حمل و نقل هوایی را ارتقاء دهیم.
کد خبر: ۳۳۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 19 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر،  کلیمشا نماینده سازمان یونیدو در جلسه کمیته راهبردی اجرای طرح تکاپو با اشاره به اینکه در برخی موارد نیاز هست بیماران را با پرواز به بیمارستان منتقل کنیم، گفت: برای این کار باید پرواز های کوچکی داشته باشیم که در اختیار توریسم درمانی قرار بگیرد.

وی افزود: برای استان کرمانشاه که هم گردشگری سلامت و هم گردشگری ملی دارد باید وضعیت حمل و نقل هوایی را ارتقاء دهیم که در این خصوص پیگیری های قطعی تا کنون انجام شده است.

کلیمشا افزود: به لحاظ وضعیت پزشکی و پیش نیازهای بیمارستانی مراکزی که در استان وجود دارد با وضعیت بین المللی مطابقت دارد.

نماینده سازمان یونیدو اظهار داشت: مشکل این است که استان کرمانشاه به لحاظ ارتباط هوایی، حمل و نقل با برنامه و مستمری با دیگر استانهای ایران و عراق ندارد.

وی تصریح کرد: در راستای افزایش گردشگری نیاز به یک پروازهای بزرگ و مستمر داریم و چون نیاز کم است خطوط پروازهای بزرگ به صورت محدود در اختیار کرمانشاه قرار می گیرد که این جوابگوی نیاز مستمر بیماران نیست.

وی افزود: در این راستا پروازهایی را باید انجام داد که به مسافران کم نیاز دارد.

نماینده سازمان یونیدو ادامه داد: چون در حال حاضر گردشگران درمانی تعدادشان اندک است باید مذاکراتی با شرکت های تجاری، شرکت نفت و ... صورت گیرد تا از پروازهای کوچک علاوه بر حمل بیمار برای حمل بار هم از آنها استفاده کرد.

وی اذعان داشت: هواپیمایی که برای این منظور پیشنهاد میشود هواپیمای ملخ دار است که هواپیمایی سریع است و ظرفیت 9 نفر مسافر را دارد.

کلیم شاه بیان داشت: قیمت یک هواپیمای نو 5 میلیارد دلار برآورد می شود که باید نگران پرداخت هزینه آن نباشیم چرا که به صورت وام بانکی است و اقساط آن ماهیانه پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه این هواپیما باید با اقلیم استان کرمانشاه سنجیده شود، متذکر شد: البته باید حداقل دو یا سه هواپیما خریداری شود چراکه ممکن است هواپیمایی در حال تعمیر باشد باید جایگزین برای پرواز داشته باشد.

کلیمشا خاطر نشان کرد: در این هواپیما می شود 2 تخت بیمار با جابجایی صندلی ها تعریف کرد و آنرا به یک آمبولانس هوایی تبدیل کرد.

وی یادآور شد: این هواپیما می تواند هم ایجاد شغل کند و برای حمل بار از آن استفاده کرد و هم می توان زمینه گردشگری ایجاد کرد.

کلیمشا اظهار داشت: با توجه به تجربه ای که در آمبولانس های هوایی به عنوان یک پزشک دارم به صراحت می گویم که هواپیمای جت به دلیل اینکه باند بلند نیاز دارد و ممکن است اینجا جواب ندهد نمی تواند مناسب باشد.

وی در پایان افزود: لازم است به این منظور ارتباطی با اربیل و سلیمانیه داشته باشیم که انتقال مسافر از اربیل به کرمانشاه داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار