وکیل نامه
اصلاح طلبان از انتخابات آمریکا درس بگیرند/مجلس مصوبه ای برای حمایت از کارگران قراردادی تصویب کرد/قاچاق کالا امری فراگیر شده است
کد خبر: ۳۳۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴ 19 November 2016
اصلاح طلبان از انتخابات آمریکا درس بگیرند
به گزارش تابناک فارس:سخنگوی فراکسیون امید گفت: آقای روحانی همت کنند و اصلاح‌طلب‌ها هم تعامل بیشتری داشته باشند تا اتفاقی که در آمریکا افتاد در ایران نیفتد.
پارسایی اظهار کرد: یک موضوع که باید توجه سیاستمدارها را به خود جلب کند انتخابات آمریکا بود که کسی پیش بینی نمی کرد این اتفاق بیفتد، الان هم همه پیش بینی ها این است که آقای روحانی انتخاب خواهند شد اما ایشان باید هم همت کنند و هم اصلاح‌طلب ها تعامل بیشتری داشته باشند تا خدای نکرده دچار چالشی نشویم.
سخنگوی فراکسیون امید درباره صحبت های جواد حق شناس مبنی بر احتمال معرفی یک کاندیدا در کنار روحانی نیز گفت: آقای حق شناس یک نفر است که این حرف را زده است اما اکثریت نظرشان این است که از آقای روحانی عبور نخواهیم کرد. اما به هر حال دغدغه هایی هست که باید لحاظ شود تا انشالله دور بعد هم دولت آقای روحانی و حامیان اصلاحات کل کشور تداوم داشته باشد.
 
مجلس مصوبه ای برای حمایت از کارگران قراردادی تصویب کرد
مسعود رضایی شنبه در همایش کارگران در شیراز افزود: نمی توان بدون توجه به منافع و توان کارفرما حقوق و دستمزدی را برای نیروی کار تعیین کرد و کارفرما را ملزم به پرداخت آن کرد.
وی ادامه داد: کارفرما باید توان پرداخت حقوق و مزایای نیروی کار خود را داشته باشد و اگر نتواند از عهده این کار برآید ادامه کار برایش مشکل و بعد از مدتی مجبور به تعطیلی واحد تولیدی خود خواهد شد که در اینجا کارگران بیکار شده بیشترین زیان و آسیب را خواهند دید.نماینده مردم شیراز افزود: از آنجا که کارفرما در قرارداد کار معین مجاز به استخدام نیروی کار نبود بنابراین نیروی کار بعضا سال ها در مجموعه ای مشغول به کار بود اما امیدی به استخدام شدن نداشت چرا که قانون اجازه نمی داد و از طرفی کارفرما نیز چون به آن نیرو نیاز داشت حاضر به حتی اخراج او هم نمی شد.رضایی گفت: مجلس نیز برای حل این مشکل طبق یک تبصره استخدام ممنوع را از قرارداد کار معین حذف کرد و اختیار استخدام را به عهده کارفرما گذاشت تا بهانه ای برای استخدام نکردن وجود نداشته باشد و جلو سوء استفاده از نیروی کار گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه بعضی از مدیران با دریافت پاداش‌های 700 میلیونی موجب نارضایتی اقشار جامعه اسلامی ایجاد کرده‌اند، افزود: با تلاش‌های انجام‌شده از سوی نمایندگان مجلس پاداش جذب خدمات کشوری  مدیران از 210 میلیون تومان افزایش نمی‌یابد.
 
قاچاق کالا امری فراگیر شده است
عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه قاچاق کالا متاسفانه تبدیل به امری فراگیر شده است،گفت:واردات کالای های غذایی نباید به قیمت بر هم خوردن تنظیم بازار تمام می شود.
علاءالدین خادم درباره وضعیت حضور شکلات های  خارجی درکشور،گفت:باید بررسی شود،شکلات های خارجی آیا از  مبادی قاچاق وارد کشور می شوند یا خیر و اگر قاچاق هستند باید هرچه سریعتر مراجع ذی ربط  با این  نوع  از  کالاها  برخوردی قاطع کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار