امام جمعه دهلران گفت: در روزهای گذشته بیش از 300 هزار نفر از زوار امام حسین(ع) در شهرستان مرزی دهلران پذیرایی شده اند.
کد خبر: ۳۳۱۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵ 21 November 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ "حجت الاسلام سیدمحسن موسوی"، امام جمعه و مسئول ستاد مشارکت های مردمی اربعین حسینی(ع) شهرستان دهلران به پذیرایی بی نظیر مردم شهرستان دهلران اشاره و اظهار کرد:مردم دهلران امسال سنگ تمام گذاشتند.

وی ادامه داد: امسال نیز مردم ولایتمدار و مرزنشین دهلران همچون سال گذشته پای کار آمدند و به گونه ای پذیرایی کردند که در اذهان همه زوار به یادگار ماند و ثبت شد.
 
حجت الاسلام موسوی گفت: بیش از 14 روز است که مردم دهلران پذیرایی از زوار را در موکب ها و ایستگاه های صلواتی شروع کرده اند و در یک حرکت خودجوش مردمی از زوار امام حسین(ع) پذیرایی کردند.
 
وی بیان داشت: باتوجه به اینکه دسترسی مرز مهران به کربلای معلا نزدیک تر است، ترافیک سنگینی از زوار وارد استان ایلام شد و شهرستان دهلران نیز باتوجه به اینکه ورودی استان از طرف خوزستان و شهرستان اندیمشک است، سهم زیادی از این ترافیک را دارا بود.
 
امام جمعه دهلران اظهار داشت: در روزهای گذشته برابر اعلام مسئولین مرز مهران بسته شد و موج زیادی از زوار از شهرستان مهران برگشتند و وارد شهرستان دهلران شدند که از طریق مرزهای استان خوزستان وارد کشور عراق شوند.
 
وی ادامه داد: تعداد زیادی از زوار هم این روزها وارد شهرستان دهلران شدند که به مهران بروند ولی باتوجه به اینکه جاده دهلران بطرف مهران بسته شده بود، در شهرستان دهلران ماندند و به خوبی پذیرایی و اسکان شدند.
 
وی تصریح کرد: ستاد مشارکت های مردمی اربعین حسینی(ع) شهرستان دهلران دارای بیش از 20 موکب صلواتی اصلی در مسیر اندیمشک - دهلران -  مهران است که در سطح شهر، روستاها و بخش ها مستقر هستند.
 
حجت الاسلام موسوی به آشپزخانه های مرکزی سطح شهر دهلران اشاره نمود و افزود: 5 آشپزخانه مرکزی در مرکز شهر دهلران مستقر هستند و در بخش ها و روستاها هم بصورت خودجوش آشپزخانه های مرکزی استقرار یافته اند.
 
وی درپایان به ظرفیت بالای شهرستان دهلران و مرز چیلات اشاره نمود و گفت: مرز چیلات دهلران یکی از بهترین نقاط دسترسی به کشور عراق است و می طلبد جهت تسهیل در تردد زوار و کم کردن حجم بالای زوار در استان از این گذرگاه استفاده نمود./م
 
 
 
 
منبع:نسیم دهلران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار